יום רביעי, 29 באפריל 2015

תוכנית של היער האנגלי. אתמול אושר בועדת תכנון ובניה להעביר למינהל פה אחד בישיבה שבראשות יו"ר הועדה הרב יוסף שיטרית
























מירון: בשורה לתושבי ביתר עילית ומודיעין עלית. ח"כ אייכלר סיכם עם מנכ"ל מ. התחבורה כי שהאטבוסים יגיעו עד לחניונים בכניסה למירון. אסור להפלות את תושבי שני הערים האלה לעמוד עם תינוקות חאלאקה בשמש הלוהטת בחניונים הרחוקים ולחכות לשאטלים. "דין ביתר ומודיעין כדין ב"ב וירושלים". בימים הקרובים יסגרו כל הפינות עם המשטרה וכל הגורמים הרלוונטיים.


הגיע הזמן: אבל למה צריך לעשות הפגנות בכדי שהעירייה תביא טרקטור להציל חיי תושבים

כלים הנדסיים מטעם עיריית ביתר מבצעים עבודות חציבה ברח' הרב שך סמוך לוואדי פוקין, במטרה ליצור קיר הפרדה תלול, ולהקשות על חדירת מסתננים לעיר.

יום חמישי, 23 באפריל 2015

שיעור המשפיע ר' זלמן גופין -ערש"ק אח"ק. שימו לב! עקב שעון קיץ זמן השיעור 10:30


מי יודע מה זה מוקשים אלקטרוניים?

רובינשטיין היה ברחוב הרב שך והבטיח להתקין מוקשים אלקטרוניים.

אנחנו חיפשנו בגוגל ולא מצאנו מה זה.

עוד סיפור למי שחושב שאפשר לצחוק על התושבים.



יום שלישי, 21 באפריל 2015

תמונות מהפגנה של תושבי הרב שך הלילה על יד ביתו של ראש העיר מאיר רובנשטיין












כתבה מאתר לדעת

צפו: תושבים בביתר מפגינים מול בית ראש העיר
צפו: תושבים בביתר מפגינים מול בית ראש העיר
תושבים מרחוב הרב ש"ך בעיר ביתר, הפגינו הערב מול ביתו של ראש העיר, זאת לאחר גל גניבות לאחרונה ששיאו בפריצה הלילה בבית בו שהו הדיירים, שגילו לפתע מעל מיטתם את הפורץ הפלסטיני. ראש העיר הנחה את הגורמים השונים להביא פתרונות נוספים למכת הגניבות.
מוטי גולד
 ב' אייר תשע"ה 01:09



02:4102:51
X

תושבים מרחוב הרב שך בביתר עילית, הפגינו הערב מול ביתו של ראש העיר מאיר רובינשטיין, כשאליהם מצטרפים חברי מועצה מהאופוזיציה, בטענה כי ראש העיר לא פועל מספיק נגד מכת הגניבות המתרחשת ברחוב מגוריהם.

הסיבה להפגנה באה על רקע פריצה שהתרחשה הלילה באחד הבתים, שעה שהדיירים נמו שנתם, כשלפתע גילה אב המשפחה את הגנב – פלסטיני תושב הכפר הסמוך כשהוא מעל מיטתו. בעקבות מקרה זה, ולאור גל הגניבות האחרון, החליטו תושבי הרחוב שלא לשתוק עוד ויצאו להפגין מול ביתו של רובינשטיין.

במודעות שפרסמו הערב טענו כי למרות שבעבר העירייה התקינה מצלמות, בפועל לטענתם הן לא פועלות ברוב הזמן, וכאשר כן פועלות הן אינן מותאמות לראיית לילה. גם לגבי הסיירים טוענים התושבים באותו רחוב, כי אף פעם לא נכנס סייר בין הבניינים בציר הגדר, בשל גישה לקויה. לגבי המקרה הספציפי שאירע הבוקר בו גילה תושב הרחוב את הפלסטיני מסתובב בתוך ביתו, נטען כי רכב הביטחון הגיע רק כעבור חצי שעה מרגע הקריאה. התושבים שהפיצו הודעות ברחוב טענו כי ראש העיר לא עונה ומתחמק מבקשות וקריאות התושבים, והם אינם רוצים עוד דיבורים אלא מעשים.

כאן המקום לציין כי לצד טענת התושבים שלא נעשה דבר, רק לאחרונה נפגש ראש העיר עם מספר תושבי הרחוב כשהוא מביא לאותם בתים קצינים בכירים ואנשי ביטחון של העיר, בכדי לתת מענה לגניבות ולפריצות בגדר.

משה גלסנר דובר העירייה, הגיב לאתר לדעת ואמר כי רמת הביטחון בעיר ביתר היא מהגבוהה בכל הארץ, וגפ מקרי הפריצות וגניבת הרכבים נדירה. עם זאת הוא אמר כי כאשר יש פריצות – והלילה היו פריצות, הדבר יוצר הד בשל חריגות העניין.

גם הוא התייחס לעובדה שערבים חודרים אל העיר. לדבריו הם מגיעים בלילה וחותכים את הגדר וכל זה קורה למרות מערך המצלמות שקיים ועובד. גלסנר אמר כי ראש העיר החליט בעקבות המקרה לתגבר את מספר המצלמות, ובנוסף לתגבר את הסיירים באותו מקום, כאשר בתקופה הקרובה תועמד ניידת במקום מבלי להסתובב במקומות נוספים בעיר.

בתגובה של העירייה נכתב כי העירייה רואה בחומרה רבה את הפריצות שהיו הלילה בעיר, ותעשה הכל יחד עם גורמי הביטחון, בכדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.  ראש העיר מאיר רובינשטיין הנחה את הגורמים המקצועיים לבדוק עלויות הקמת גדר ביטחון חשמלית לעיר, ומציאת מקורות תקציביים לכך, ממשלתיים או פילנטרופים, זאת על רקע העובדה כי הצבא אינו מממן הקמת גדר שכזו. צוותים מתוגברים של עובדי העירייה טיפלו מיד בבוקר בתיקון הפרצות שבוצעו בגדר.


בשלב זה, הנחו ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מיכאל נקי, להעמיד במשך כל הלילה סיור קבוע במקום, זאת עד למציאת פתרון אחר. כאשר בנוסף, לדרישת העירייה, יגבירו הצבא והמשטרה את הסיורים מעבר לגדר.


בעירייה מבקשים לציין, כי רמת הביטחון בביתר גבוהה בהרבה מהמקובל, ואירועי פריצה וגניבות רכבים נחשבים חריגים, זאת עקב היותה של העיר מוקפת גדר ומעובה במערך אבטחה מתקדם כולל מצלמות היקפיות, מערך סיורים ושיתוף פעולה הדוק עם המשטרה והצבא. למרות זאת, נחושה העירייה למנוע גם מקרים בודדים, המסכנים את ביטחונם של תושבי העיר.

בהכנת הידיעה השתתף לוי אשכנזי

מקור

עוד כתבה באתר קול יהודי

ביתר עלית: "תחושת הביטחון מתחת לאפס"

אלחנן גרונר

תושב ביתר עלית התעורר לפנות בוקר והבחין בפורץ ערבי בחדר הילדים שלו. "מה שעבר לי בראש זה משפחת פוגל"
גל הפריצות בשכונת הרב שך בביתר עלית הגיע לפנות בוקר (שני) לשיאו והתושבים חוששים. ערבי שחדר מאזור הכפר ואדי פוכין פרץ לשלושה בתים, ונמלט רק לאחר שאחד מבעלי הבתים התעורר והבחין בו בחדר השינה של ילדיו.
"בחמש ועשרה התעוררתי ומהמיטה אני רואה שמישהו יוצא מחדר הילדים לסלון", סיפר אהרון לקול היהודי. "יצאתי מהחדר ואני רואה שהדלת של הסלון לחצר פרוצה והכביסה הפוכה ומיד הבנתי שמישהו חדר לבית והתחלתי לרוץ אחריו. בסמוך לחצר יש גדר ופירצה שכבר הכרתי אז מיד הסתכלתי לעבר הפירצה וראיתי את הערבי מרים תיק ובורח מעבר לגדר".
"הזמנתי ביטחון ומשטרה והם הגיעו אחרי רבע שעה אבל לא הסכימו לרדת לשטח ולחפש אותו בטענה שבטח הגנב ברח. אבל אחרי חצי שעה הגיעה מונית לשביל שבשטח החקלאי מעבר לגדר וראינו עם השוטר את הגנב יוצא מהשיחים ועולה על המונית. גשש צבאי בדק את השטח והראה לנו בדיוק איפה הוא ישב וחיכה למונית".
שוטר זיהוי פלילי מנסה לאתר טביעות אצבע בביתו של אהרון, היוםשוטר זיהוי פלילי מנסה לאתר טביעות אצבע בביתו של אהרון, היום
לאהרון נגנבו פמוטים וכלי כסף נוספים, והפורץ אף נכנס לחדר השינה שלו וגנב את מכנסיו ובהם סכום כסף. המכנסיים נמצאו זרוקות בחצר לאחר שהגנב רוקן את תכולתם. בנוסף הפורץ השאיר במקום תיק נוסף עם רכוש גנוב מבית אחר.
אהרון מספר כי לא רדף מיד אחרי הערבי, כיוון שרצה קודם כל לבדוק את שלום ילדיו. "מה שעבר לי קודם כל בראש זה משפחת פוגל, ורציתי לראות שהילדים בריאים ושלמים".
הוא מתאר כי תושבי השכונה סובלים חדשות לבקרים מפריצות, ועל הפרצה בגדר דרכה חדר הערבי התריעו התושבים שבועות ארוכים. "הודענו על הפרצה למוקד והגיע רכב ביטחון שצילם את המקום אבל לא נעשה דבר. רק היום אחרי החדירה הגיעו לתקן את הגדר".
לדבריו יש קשר הדוק בין הפריצות לבין אלפי הפועלים הערבים המועסקים בביתר. "מסתבר מאוד שאם נכנסים בין 2,000 ל-2,500 פועלים ערבים ביום, הם מכירים כל אבן עוד יותר טוב מהתושבים".
"לפני חודש וחצי גנבו פה שלוש מכוניות, תושב נוסף נגנב לו כבר פעמיים האופנוע בחודש האחרון. לפני שבועיים היתה פריצה לבית. תחושת הביטחון כאן היא מתחת לאפס", הוא אומר. "היו אצלנו ישיבות עם ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון אבל לא עשו כלום. אמרנו בזמנו שאפילו מצלמה אין אז הורידו מצלמה לרחוב שלנו ובדרך להתקנה שברו אותה וכבר שנה וחצי היא לא עובדת. אנחנו משלמים מס נוסף על ביטחון אבל אנשים קופצים לחלונות כל לילה כדי לראות שלא פרצו להם. איך מעיר חרדית גונבים רכבים בשבתות כשיש סיירים ושער וכל רכב נוסע הוא חשוד?. יש פה כפר סמוך אבל נראה לי שאין כאן פעילות מבצעית בצורה רצינית. גם כשהערבים באו לפה לזרוק אבנים, לא ראינו נוכחות משטרתית וצבאית בצורה גבוהה. בשורה תחתונה אנחנו מגדלים פה ילדים וחיים בפחד".
מעיריית ביתר עלית נמסר בתגובה: "עיריית ביתר רואה בחומרה רבה את הפריצות שהיו הלילה בעיר, ותעשה הכל יחד עם גורמי הביטחון, בכדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. ראש העיר כבר פנה לשלטונות הצבא והמשטרה, בדרישה לפעולה נחרצת שתמנע המשך מקרים של חיתוך גדרות והסתננות לעיר. צוותים מתוגברים של עובדי העירייה טיפלו בסגירת הפרצות שבוצעו בגדר. ובנוסף, הנחה ראש העיר את הגורמים המקצועיים לבדוק עלויות הקמת גדר ביטחון חשמלית לעיר, ומציאת מקורות תקציביים לכך, ממשלתיים או פילנטרופים, זאת על רקע העובדה כי הצבא אינו מממן הקמת גדר שכזו. בשלב זה, הנחו ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מיכאל נקי, להעמיד במשך כל הלילה סיור קבוע במקום, זאת עד למציאת פתרון אחר. בנוסף, לדרישת העירייה, יגבירו הצבא והמשטרה את הסיורים ברחוב".
למרות הדיווחים על גל הפריצות טוענים בעירייה כי רמת הביטחון בעיר "גבוהה בהרבה מהמקובל, ואירועי פריצה וגניבות רכבים נחשבים חריגים, זאת עקב היותה של העיר מוקפת גדר ומעובה במערך אבטחה מתקדם כולל מצלמות היקפיות. למרות זאת, העירייה נחושה למנוע גם מקרים בודדים, המסכנים את ביטחונם של תושבי העיר".

הרב אורי הולצמן בקריאה דחופה לכינוס חירום של מועצת העיר בנושא הבטחון המעורער בעירנו

בס"ד
לכב' ראש העיריה ר' מאיר רובינשטיין
לכב' חברי מועצת העיר
שלום וברכה
לאורך היום קיבלתי הרבה שיחות טלפון ומכתבים במייל מתושבים מודאגים, הנתונים בפחד וחשש ממאורעות הלילה האחרון, מגל הפריצות של פורעים מהכפר הערבי השכן, לאורך רחוב הרב שך.

אני עצמי עומד נדהם ומזועזע מהבטחון המעורער בעירנו, במיוחד בשעות הלילה. 

אי לזאת, אני מרגיש חובה ואחריות כחבר מועצת העיר, והנני קורא לעמיתיי, נא הצטרפו אלי בקריאה לראש העיריה לכנס את מועצת העיר בדחיפות, לדון במצב הבטחוני, עם קביעת פתרונות מידיים ואופרטביים לבטחונם של תושבי עירנו, ובמיוחד תושבי שכונת התמר.

ובה נדרוש מהממונים על הבטחון והגזברות, פירוט העלויות והוצאות הבטחון, מול פירוט כל ההכנסות​ מסעיף הבטחון, אחת ולתמיד, שהדברים יהיו ברורים לכל חברי המועצה, ונדע איך סכומים אדירים כאלו לא מספקים הגנה ושמירה נורמטיביים לתושבי העיר!

אבקש מראש העירייה לכנס את המועצה תוך 48 שעות לישיבה מיוחדת שלא מן המנין.

וה' ישמור דלתות ישראל

בברכה

אורי הולצמן
חבר מועצת העיר
סיעת "למעננו - תושבים למען תושבים"

​נ.ב. מפאת חשיבות הנושא - העתק נשלח לרבים מתושבי העיר ולרבים מאמצעי התקשורת​, וכן לפקידי משרד הפנים הממונים על העירייה.

כתבה באתר קול היהודי

ערבי חדר לביתר ופרץ לבתים

שלושה בתים נפרצו לפנות בוקר (ב') בביתר עלית ורכוש נגנב. במקביל, נתפסה חוליית פורצים במערב בנימין
בשעות הבוקר המוקדמות (שני) חדר ערבי לביתר עלית שבגוש עציון ופרץ למספר דירות. סמוך לשעה 5:24 התקבל דיווח מתושב המקום על כך שהבחין בערבי היוצא מביתו ונמלט דרך פרצה בגדר לכיוון ואדי פוכין.
כוחות שהוקפצו למקום העלו כי הפורץ הספיק לעבור בשלושה דירות, לאחת פרץ דרך החלון ולשניים דרת הדלתות שלא היו נעולות. מהדירות נגנבו חפצים שונים וכסף. גששים העלו כי נכנס ויצא דרך אותה פרצה בגדר.
בסיום האירוע, הסתתר הפורץ מאחורי שיח בכביש המוביל לואדי פוכין ובהמשך נאסף על ידי רכב מהמקום.

פלשתיני פרץ לפנות בוקר ל3 דירות ברחוב הרב שך, אחד הדיירים התעורר ופרץ בזעקות, הערבי ברח ויצא דרך פירצה בגדר.


יום ראשון, 19 באפריל 2015

ניצחון לסיעת למעננו [חלקית לבינתיים] בנושא ההנחות בארנונה .

כזכור סיעת למעננו עתרה לבית המשפט בנושא הארנונה. 

אחד מהסעיפים דורש מעיריית ביתר לתקן את צו הארנונה ובית המשפט יקבע שיש להוסיף לצו הארנונה לשנת 2015 את הסעיפים הבאים:

א. ההנחה מוגבלת עד 100 מטרים למעט משפחות מעל 11 נפשות שההנחה תהיה על כל המטרים .

ב. זוג +8 ילדים לרבות משפחה חד הורית ההנחה תינתן עד 120 מ"ר.

כזכור בית המשפט דחה חלק מטענות הסיעה והשאיר פתח לעתירה לגבי צו הארנונה 2015.

אחרי שרובנשטיין הבין שאין מנוס וסיעת למעננו לא תיכנע ותמשיך להיאבק למען התושבים הוא תיקן בלית ברירה את צו הארנונה לשנת 2015 .



הנה המסמכים לפניכם 


זה המסמך שחברי המועצה הצביעו עליו במועצת העיר כשנאמר להם שסעיף 1 יחול גם על שנת 2015 



וזה צו הארנונה 2015 כפי שפורסם באתר העירייה ללא כל ההקלות למשפחות ברוכות ילדים.





כמובן שהרב מנחם זיידה חבר המועצה מטעם סיעת "למעננו תושבים למען תושבים" עתר לבית המשפט [אחרי היתר מרבו]לחייב את העירייה לתת לתושבים את המגיע להם ע"פ דין. 

בית המשפט נתן פסיקה לרעת תושבי העיר אבל השאיר פתח לגבי צו הארנונה 2015 .


רובנשטיין הבין שאין מנוס וסיעת למעננו לא תיכנע ותמשיך להיאבק למען התושבים לכן תיקן בלית ברירה את צו הארנונה לשנת 2015 .



הנה לפניכם 








תודה רבה לראש העיר שהסכים להתחשב בציבור התושבים.

אין מילים. ראש עיר שנבחר על ידי עסקנים מוכן להתחשב בציבור. מתברר,  שברוך השם בכל זאת אחרי שנה וחצי של עבודה מתחילים להבין בעירייה שחוץ מעסקנים יש גם תושבים שצריכים להתייחז עליהם.

שוב תודה לראש העיר

יום שני, 13 באפריל 2015

היום עברה תחת הקואליציה עוד גזירה על התושבים

היום עבר חוק עזר עירוני לחייב בעלי נכס אשר משתמשים בפועלים ערבים באגרה.
דבר שיביא לתשלום של כספים רבים מהתושבים ולהוצאות נוספות על כתפי התושבים.  
סיעת למעננו בהתייעצות עם רב החליטה להסכים לחוק רק בשלש תנאים.
1. החוק יהיה על המעסיקים ולא על התושבים.
2. קבלנים יהודים אשר יכולים לשאת נשק בעצמם יהיו פטורים מלשלם. כך שיהיה למעסיקים מהעיר עדיפות על הקבלנים מחוסאן.
3. תקום ועדה ציבורית שתבדוק את העלות האמתית של השמירה.
מאחר וראש העיר מאיר רובינשטיין סירב להוסיף את השלש דברים האלו לחוק החליטה הסיעה להתנגד לחוק.
למעשה החוק עבר ברוב של 8 מול 4 מתנגדים שהם הרב זיידה והרב הולצמן מסיעת למעננו, וכל הכבוד להרב חיים ויסברג והרב יעקב הרשקופ שלא הצביעו נגד התושבים וגם הם התנגדו לחוק חזקו ואמצו!!!.
לידיעתכם: הערב 18:30 ישיבת עירייה סוערת בקשר לחוק מס הפועלים רובינשטיין רוצה לגלגל על ראש התושבים שירצו להרחיב דירתם, מס בניה נוסף/ תוספת תשלום לכיסוי חובותיו) פתוח לקהל. בואו בהמוניכם ותיווכחו מי מחברי מועצת העיר מצביע בעד החוק ורומס את התושבים!!

יום שני, 6 באפריל 2015

נשברו המשקפיים? יש לך זמן עתה וצריך להחליף משקפיים?
מיטל אופטיק בצור הדסה פתוחים בחוהמ׳פ
בתיאום
050-8779888מיטל 
שי 050-2288883
חג שמח