בס"ד
לכבוד "ביתר בתנופה"
מאת תושב גבעה ב'
רבות דובר בעבר על בעיית חוסר המקוואות בעיקר בגבעה ב'. גם כאן באתר נכתב לא פעם שלמרות שראש העיר הקודם לא נמנה על הציבור החסידי, דאג לבניית מקוואות הרבה יותר מראש העיר הנוכחי. כזכור מיד לאחר היבחרו בקדנציה הראשונה שלו בחר רובינשטיין להוסיף את המילים "עיר התורה והחסידות" במקום רק "עיר התורה". מעבר להכרזה שזו עיר חסידות, לא נעשה דבר בכל הקשור לבניית בתי תפילה ציבוריים (שטיבלאך") ובניית מקוואות. יש דוגמה אחת בולטת לאטימות וחוסר איכפתיות במקרה של המקווה ברחוב מוצפי. הגיע יהודי טוב, והציע הצעה פשוטה לראש העיר. היות והוא בנה מקווה בחצירו ברחוב מוצפי 8, והיות ויש לחץ אדיר במקווה של "דרכי תורה", והמקווה משמש מאות איש ביום, הוא מציע שהמים שהוא מבזבז במיקווה שלו בגלל כמות הרוחצים הרבה, יגבה ממנו ע"כ מחיר רגיל ולא מחיר של תעריף גבוה (המים מחושבים לפי צריכה לנפש. מעל כמות מסויימת מחוייבים בקנס). לכאורה הצעה מעולה. מקווה עירוני במחיר אפס לעירייה! ושירות לכל רחוב מוצפי, חב"ד, כנסת מרדכי וכנסת יחזקאל וכו'. מה שיוריד לחץ במקוואות ברחובות העליונים יותר. הלך האיש הנ"ל, ואף החתים עשרות אנשים על ההצעה שלו, והגיש הבקשה לידיו של ראש העיר. את ההמשך תושבי האיזור מכירים היטב דרך המקווה הנעול. הנ"ל גורש בבושת פנים כלעומת שבא, והמצוקה רק החריפה. כך הגיע רובינשטיין למערכת הבחירות האחרונה עם מיליון תירוצים ועם אפס פתרונות.עיר התורה והחסידות כבר אמרנו?
המקווה הפרטי במוצפי |
למה המקווה נשים במוצפי לא נפתחה?
השבמחקבושה. המצב של המקוואות בלתי ניסבל בעליל. זה נקרא עיר החסידות? על זה נאמר היזהרו מן הצבועים.
השבמחק