יש לדעתי הרבה דברים בתחבורה בעיר הליקויים בחסר:
1. תדירות האוטובסים בשעות מסוימות ביום יום רחוק מלהספיק, לדוגמא בשעות הבוקר בין 8-9 קו 292 לירושלים עמוס מאוד, 10-12 בעמידה ולפעמים כבר לא אוסף בתחנות, וכן קווים אחרים בשעות אחרות, (כל אחד יודע לפי השעות שהוא נוסע).
2. בערב שבת יש אמנם תיגבור אבל התיגבור הוא מחברות אחרות מה שגורם שצריכים לחכות לגביה בכניסה לעיר לפעמים עשרים דקות ויותר, (במודיעין עילית לא - שם המכרז מחייב תיגבור עם אוטבוסים רק שלהם, ומה שקורה שהחברה מעבירה אוטובוסים מביתר למודיעין עילית ביום שישי).
3. תחזוקת האוטובסים צריכה שיפור גדול, דברים שנשברים נשארים שבורים.
4. אוטבוסים בסוף שבוע ליעדים נוספים, כמו שיש במודיעין עילית.
5. קווי השכונות בסוף שבוע בשעה מסוימת ולא תמיד נוחה, במקום לעשות כמה בכמה זמנים.
6. אוטבוסים לתמידים למוסדות חינוך המעוניינים בכך (לא רק 3 קווים שירשו מביתר תור ז"ל).
7. למירון כמו שכבר נכתב רבות בתקופה אחרונה (זה לא חייב להיות מופעל על ידי עילית, זה אפשרי למשל על ידי נתיב אקספרס).
8. מכשירי טעינת רב קו כמו ליד רמי לוי יעיל ביותר יש צורך בפריסה של עוד כמה עשרות (לא פחות) מכשירים כאלו, וכמובן שזה יוריד לחץ מהנהגים בזמן נסיעה ויאפשר להם לנהוג יותר בזהירות.
9. כמובן שיש נסיעות בביתר היקרות יותר ממודיעין עילית כמו נסיעה פנימית ב10 אג', חופשי פנימי ב7 שח (אבל מנגד יש נסיעות שבביתר יותר זול ממודיעין עילית כמו לירושלים).
10. חופשי שנתי או תוקפתי לסטודנט פנימי ביתר לא קיים, (ההפסד גדול - סטודנט שברשותו חופשי זכאי ל50% בכל נסיעה בכל חברות התחבורה הציבורית בארץ, ואם אין לו חופשי זכאי רק ל30% ורק על כרטיסיות).
יש לצאת בקריאה לכלל הציבור להתריע ולעורר על כל הבעיות הקיימות.
1. תדירות האוטובסים בשעות מסוימות ביום יום רחוק מלהספיק, לדוגמא בשעות הבוקר בין 8-9 קו 292 לירושלים עמוס מאוד, 10-12 בעמידה ולפעמים כבר לא אוסף בתחנות, וכן קווים אחרים בשעות אחרות, (כל אחד יודע לפי השעות שהוא נוסע).
2. בערב שבת יש אמנם תיגבור אבל התיגבור הוא מחברות אחרות מה שגורם שצריכים לחכות לגביה בכניסה לעיר לפעמים עשרים דקות ויותר, (במודיעין עילית לא - שם המכרז מחייב תיגבור עם אוטבוסים רק שלהם, ומה שקורה שהחברה מעבירה אוטובוסים מביתר למודיעין עילית ביום שישי).
3. תחזוקת האוטובסים צריכה שיפור גדול, דברים שנשברים נשארים שבורים.
4. אוטבוסים בסוף שבוע ליעדים נוספים, כמו שיש במודיעין עילית.
5. קווי השכונות בסוף שבוע בשעה מסוימת ולא תמיד נוחה, במקום לעשות כמה בכמה זמנים.
6. אוטבוסים לתמידים למוסדות חינוך המעוניינים בכך (לא רק 3 קווים שירשו מביתר תור ז"ל).
7. למירון כמו שכבר נכתב רבות בתקופה אחרונה (זה לא חייב להיות מופעל על ידי עילית, זה אפשרי למשל על ידי נתיב אקספרס).
8. מכשירי טעינת רב קו כמו ליד רמי לוי יעיל ביותר יש צורך בפריסה של עוד כמה עשרות (לא פחות) מכשירים כאלו, וכמובן שזה יוריד לחץ מהנהגים בזמן נסיעה ויאפשר להם לנהוג יותר בזהירות.
9. כמובן שיש נסיעות בביתר היקרות יותר ממודיעין עילית כמו נסיעה פנימית ב10 אג', חופשי פנימי ב7 שח (אבל מנגד יש נסיעות שבביתר יותר זול ממודיעין עילית כמו לירושלים).
10. חופשי שנתי או תוקפתי לסטודנט פנימי ביתר לא קיים, (ההפסד גדול - סטודנט שברשותו חופשי זכאי ל50% בכל נסיעה בכל חברות התחבורה הציבורית בארץ, ואם אין לו חופשי זכאי רק ל30% ורק על כרטיסיות).
יש לצאת בקריאה לכלל הציבור להתריע ולעורר על כל הבעיות הקיימות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה