יום שלישי, 15 במרץ 2016

אין בושה: רובינשטיין מתלונן על מס הכנסה בעוד שהוא ממרר את החיים בהנחות בארנונה

מתנכלים לחרדים? דרישה להפסיק אכיפת יתר של מס הכנסה בביתר

האם רשות המיסים מתנכלת למגזר החרדי? ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין בפנייה למנהל רשות המיסים: “להפסיק את אכיפת היתר של מס הכנסה בביתר עילית” • הנתונים: בממוצע, אחת ליומיים פושטים בודקי המס על העסקים בעיר התורה והחסידות בערי יהודה
אורי זילברמן | 19:08 | ה׳ באדר ב׳ תשע״ו
BEITAR ILLIT
האם בעיר ביתר עילית נעשית אכיפת יתר של מס הכנסה, בקצב של פשיטות פתע מדי יום – יומיים, בגלל תוספת שכר לבודקי המס על אזורי סיכון?
אם לשפוט על פי מכתב ששיגר ראש עיריית ביתר למנהל רשות המיסים עו”ד רו”ח משה אשר, ייתכן שהתשובה לכך חיובית בהחלט. “בתקופה האחרונה זורמות ללשכתי תלונות מבעלי עסקים בביתר עילית, באמצעות פורום העסקים המקומי, אודות אכיפת יתר לכאורה, של צוותי מס הכנסה בביתר עילית”, כותב רובינשטיין.
“על פי הדיווחים, מדובר בממוצע של כמה ביקורות פתע מדי שבוע, ולעיתים אף מדי יום, במסגרתה פושטים על העיר צוותי מס הכנסה ומבצעים ביקורות פתע בעסקים רבים”.
קרא עוד:
לדברי ראש העיר, “בידי תלונות ממספר בעלי עסקים, שזכו לכמה ביקורות בתוך זמן קצר, כאשר באף אחת מהן לא נמצא רבב, אולם הביקורות שבו ונשנו, לא בעסק “חשוד” ספציפי, אלא כחלק מסבב מתיש ובלתי נגמר של ביקורות “פתע” בעיר.
“לטענת בעלי העסקים, מבירורים שעשו עלו הסברים שונים לכך – או שבודקי מס הכנסה מקבלים תוספת שכר על ביקורות הנעשות באזורים המוגדרים אזורי סיכון, בהתאם לכך – ביתר עילית הינה יעד בעל תוספת שכר שכזו, ואולם עקב היותה בטוחה וקרובה לקו הירוק, היא זוכה לביקורים מתוגברים; לחילופין, מזרח ירושלים הפכה ליעד מסוכן, וצוותי הביקורות שנתפנו משם הופנו ליעדים בטוחים יותר”.
רובינשטיין מציין במכתבו למנהל רשות המיסים, כי “תהא הסיבה לכך אשר תהא – באם אכן יש ממש בטענות אלו, מדובר בדבר חמור. בפרט על רקע המצב הביטחוני באזור, המקשה ממילא על העסקים להתפרנס, וביתר חומרה כאשר מדובר בעיר בעלת דירוג סוציו-אקונומי הנמוך ביותר. עובדות אלו ראויות להיות עילות להקלה באכיפה, בוודאי לא לאכיפת יתר”.
הוא גם מדגיש, כי “אין בכוונתי לנסות ולהגן על מעלימי מס”, אך מציין מאידך, “ברור לכל כי ביקורת של מס הכנסה אינה חוויה קלה נעים לעסקים, גם לאלו המקפידים קלה כבחמורה על חוקי המס. ברור כי הביקורות הללו מפריעות ומשבשות את פעילותם השוטפת של העסקים”.
לאור הנ”ל, מבקש רובינשטיין “לבדוק בדחיפות האם קצב הביקורות בביתר עילית תואם לשאר חלקי הארץ, ובאם אכן יש ממש בטענות לאכיפה מוגברת, אבקש להורות על השוואת האכיפה הקיימת בביתר עילית למקובל בכל רחבי הארץ”.

4 תגובות:

  1. אנונימי16.3.2016, 3:10

    רובינשטיין לא מתכוון להגן על מעלימי מס. לא! אבל על שחיתויות אחרות שלו הוא מגן גם מגן. והכל מכספנו.
    כל עו"ד ועו"ד שרובינשטיין שוכר, כל כתבה מקושקשת שמטרתה לשבח ולהלל אותו, כל מכתב מטופש שהוא מוציא בכדי לקבל הון פוליטי ציני, כל עיתונאי או יועץ תקשורת שמקבל ממנו שכר באופן כזה או אחר:
    הכל הכל הכל, מכספינו!

    השבמחק
  2. אנונימי17.3.2016, 0:44

    רובינשטיין מגן על התושבים שלו. התפוצצתי מצחוק וכמעט הערתי את כל הילדים.
    עוד מעט גם תגידו שרובינשטיין עשה משהו חוץ מלכתוב מכתבים.
    כלומניק. פרזיט. תעשה משהו עם החיים שלך.
    החיים לא מתחילים ונגמרים בטיול לאומן ובורקסים.

    השבמחק
  3. אנונימי21.3.2016, 3:09

    אני מהמר שהוא לא שלח את המכתב לרשות המיסים, אלא רק לתקשורת.

    השבמחק
  4. אנונימי21.3.2016, 3:09

    הדבר היחיד שהוא יודע לעשות, לשלוח מכתבים. אפס מאופס

    השבמחק