יום ראשון, 15 במאי 2016

אתר ערוץ שבע: החל התכנון לבית עלמין לביתר במסגרת אזור התעשייה היער האנגלי. נקווה שזה אמיתי ולא כותרת


במסגרת התקדמות הליכי אישור תכניות אזור התעשייה החדש והגדול של העיר "היער האנגלי", מסתמן כי יוקצה בתוך האזור שטח של כ-20 דונם לבית עלמין עבור ביתר * התכניות יוגשו בקרוב לאישור סופי בוועדה המחוזית, לאחר שכבר אושרו בוועדה המקומית ובידי כל הגורמים הצבאיים והמדיניים * רובינשטיין: "אחרי שנים של בניית כיתות, גנים, ביכנ"ס, ישיבות, פארקים, אזורי תעשייה ועוד ועוד, הגיע הזמן גם לבית עלמין"

אחרי קרוב לשלושים שנה מאז הקמתה של ביתר עילית, צפויה עיריית ביתר להקים בית עלמין, שישרת את תושבי העיר, זאת בהתאם להנחיית ראש העיר מאיר רובינשטיין.
על פי התכניות, כ-20 דונמים מתוך יותר מ-800 הדונמים המיועדים לאזור התעשייה החדש והענק היער האנגלי – יוקצו לשימוש כבית עלמין מקומי לתושבי ביתר. מהנתונים עולה, כי מדי שנה נפטרים כ-40 מתושבי העיר ל"ע, עד כה נאלצו המשפחות למצוא מקום קבורה בערים אחרות, לעיתים בעלויות גבוהות ופיתרון "דיעבד". כעת, אם יאושרו התכניות, לא יצטרכו אבלי ביתר לנדוד הרחק מהעיר.
מתחשיב של החברות קדישא עולה, כי כל דונם מספיק לקבורת כ-750 נפטרים. משכך, שטח של כ-20 דונם יספק את צרכיה של ביתר למשך שנים רבות. בתקווה שמשיח צדקנו יגיע הרבה קודם, וישאיר את בית העלמין ללא שימוש כלל.
לדברי רובינשטיין, "אחרי שנים של בניית כיתות, גנים, בתי כנסת, ישיבות, פארקים, אזורי תעשייה, השקעה בתחבורה, בנוער ועוד ועוד, הגיע הזמן גם לבנות גם בית עלמין".
האישורים מתקדמים
במקביל, מתקדמות העבודות לאישורים סופיים של התכניות לאזור התעשייה החדש. התכניות המפורטות כבר אושרו בידי כל הגורמים הצבאיים והמדיניים, וכן בידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כאשר השלב האחרון הינו אישורה של הוועדה המחוזית, אליה הוגשו התכניות לאישור סופי.
עבודות התכנון וקידום התכניות, מבוצעות בידי משרד מיוחד ששכרה העירייה, וזאת בסיוע תקציב שהשיגה מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לצורך כך, בסך של כשלושה מיליוני שקלים.

8 תגובות:

  1. אנונימי15.5.2016, 2:47

    קצת מזכיר לי שקק"ל הייתה מצלמת את התורם של העץ בבוקר, ואחה"צ מחליפה את השלט ומצלמת תורם חדש באותו עץ.
    בהתחלה סיפרו לנו על אזה"ת החדש שרובינשטיין בונה. הכלומניק לא הצליח לעשות את זה אז הוא מספר שבונה שם בית קברות. גם את זה לא יצליח לעשות כנראה ואולי יפתח שם בית חולים מי יודע?

    השבמחק
  2. אנונימי15.5.2016, 2:48

    עד שיקים בית קברות הוא יקבור את כל העיר הזאת מרוב שחיתות ובטלנות

    השבמחק
  3. אנונימי15.5.2016, 2:50

    רובינשטיין יקים.
    רובינשטיין יעשה.
    רובינשטיין יבנה.
    רובינשטיין רובינשטיין רובינשטיין

    בוקר טוב לכולם, הגיע הזמן להתעורר.
    בינתיים:
    רובינשטיין רק משמיד.
    רובינשטיין רק מתבטל.
    רובינשטיין רק הורס

    השבמחק
  4. אנונימי15.5.2016, 3:01

    הכתב לא הבין את רובינשטיין נכון. הוא התכוון שאחרי שראשי העיר הקודמים בנו גנים, בתי כנסת, ישיבות, פארקים, אזורי תעשייה, השקעה בתחבורה, בנוער ועוד ועוד, הגעתי לקבור הכל בבתי עלמין. ובגלל שאני חכם והם טיפשים, מה שהם בנו בכמעט 20 שנה, הרסתי בתוך 7 שנים.

    השבמחק
  5. הכובע של הרשלר15.5.2016, 16:20

    הוא גם הבטיח בבחירות לקבור את ביתר.
    הבטחות יש לקיים

    השבמחק
  6. הכובע של הרשלר15.5.2016, 16:21

    הוא גם הבטיח בבחירות לקבור את ביתר.
    הבטחות יש לקיים

    השבמחק
  7. אנונימי16.5.2016, 19:06

    צריך לקוות שהמרפאה שהוא מביא לעיר לא תשלח אנשים ישירות לבית קברות

    השבמחק
  8. אנונימי16.5.2016, 19:08

    לכותב שהכתב לא הבין נכון את רובינשטיין:
    הלוואי ורובינשטיין היה מתכנן להרוס. אז הוא היה בונה.
    כל הבעיה שלנו היא כשהוא מתכוון לבנות

    השבמחק