יום שני, 28 באוקטובר 2013

סיעת "למעננו" חוגגת את ההישג בבחירות

כזכור, נרשמה הצלחה נאה ביום הבחירות בביתר עילית,  לסיעת "למעננו" תושבים למען תושבים.
נגד כל הסיכויים ולמרות התגייסות מימסדים שלמים וכוחות אדירים נגדם, זכו לאימון 1561 תושבים שהצביעו למפלגת התושבים "למעננו". בשקלול הקולות (לפי 857 למנדט) קיבלה שני מנדטים.

ראשי הרשימה, הרב מנחם זיידה והרב אורי הולצמן. נבחרו למועצת העיר הנכנסת.

בנוסף נרשמה הצלחה יחסית בהצבעה לראשות העיר, 13% מהתושבים (1640 קולות) הצביעו לטובת מועמדותו של הרב מנחם זיידה  לראשות העיר.

למחרת הבחירות התארגנה בצורה ספונטנית חגיגת נצחון, לשבח ולהודות להשי"ת, באולמי הגפן בעיר תחת המוטו "חוגגים נצחון, תחילת המהפך", בהשתתפות כ-500 איש מכל העדות והחוגים, חסידים, ליטאים, ספרדים, צעירים וזקנים.  היה שם פסיפס יפהפה - ייצוג הרמוני של כלל התושבים בביתר.

חגיגת נצחון, כסלילת הדרך שתוביל ליושר, שקיפות, ושירות לכלל התושבים באמונה כיאות לעיר התורה והחסידות, ולהודות להשי"ת על ההישג הגדול כאשר זכינו ונבחרו 3 נציגים (יחד עם סיעת "יחד" שזכתה במנדט אחד) שכל מטרתם הוא להוביל את ביתר לתקופה חדשה של טוהר ההנהגה הציבורית,  והתייחסות נכונה ואנושית לכל אדם וצרכיו באשר הוא בכל תחום ותחום שהוא ברגישות ובמקצועיות.

הרב אורי הולצמן פתח את האסיפה בדברי ברכה ותודות לכל אותם מאות פעילים ומצביעים שהגיעו לחגוג ולהזדהות, בנוסף למאות רבות שעדיין חוששים להזדהות בפומבי, והביעו הזדהותם עם סיעת "למעננו" באמצעי התקשורת או במפגשים ברחוב, בביכ"נ או במרכולים.

הרב הולצמן הדגיש שכל זמן שתושבים מתהלכים בחשש לגלות דעתם והזדהותם בפומבי, בדיוק לשם כך נוצרה סיעת "למעננו" למגר את החששות הללו.

הנואם הבא, הרב יונתן עמיצור, מועמד מס' 3 בסיעת "למעננו", פתח בהודיה להשי"ת על כך כי תקופה חדשה לפנינו שבה אין יותר השלטת פחד אימים על ראשי עם קודש, הרב עמיצור  הכריז בפאתוס: מהיום קיימת אוזן קשבת לכל אחד ואחד מאנשי עירנו באשר הוא... אין יותר מקורבים לצלחת, אין יותר עסקונה, אין יותר פחדים, איומים, כל אחד יכול לומר את מה שהוא רוצה. כולנו בני איש אחד נחנו, ואנחנו צריכים לעזור אחד לשני, זה מהותה של מפלגת "למעננו" תושבים למען תושבים. פרק חדש מתחיל בחיי ביתר - הכריז - פרק שאליו ייחלתי זה 15 שנה, וסוף סוף הוא הגיע, והנורמליות וההגינות תחזור להיות סמל עירנו לתפארת.

הרב עמיצור שיבח את ראשי מפלגת "למעננו" הרב זיידה והרב הולצמן על עמידתם האיתנה מול כל הלחצים במישרין ובעקיפין במסירות ממש.
ולא מרפים מחתירתם להסיר את חרפת השתלטות הקומבינות מעל העיר ולהחזיר לעיר את השפיות והאנושיות לתועלת כל בני העיר המשוועים זה שנים לכך.

בהמשך, דיבר הרב מרדכי שלמה רבינוביץ,  שגם הוא כקודמו דיבר בלהט והכריז: אנחנו בתחילת המהפך. מהיום תנשב רוח חדשה בביתר. רוח של יושר, רוח של צדק, רוח של רחמים וחמלה, ורוח של חסד.
הרב רבינוביץ קרא לראש העיר רובינשטיין להכיר בכך ש50% ​ ​מבני עירנו הכריזו בקול "אנו רוצים שינוי", חלקם בעצם בחירתם במפלגות התושבים "למעננו" ו"יחד", וחלקם באי הצבעתם, בגלל איבוד האימון בקברניטי העיר. 

"אנחנו לא מציעים לך" - המשיך הרב רבינוביץ - "להתעלם מציבור שכולל בחובו את רוב בני העיר - אנשי ביתר רוצים שקיפות ויושר, ומי שיעשה את העבודה הזאת למעננו זה מפלגת "למעננו" ובראשם הרב זיידה והרב הולצמן אשר שניהם שמו ​את הצדק והיושר נר לרגלם בהנהגה הציבורית".


 "ר' מנחם זיידה, חזק ואמץ העם איתך, התושבים איתך, התחלת בעבודה, עליך להמשיך בה, אל תירא ואל תחת, אמץ וחזק לבך, וה' אתך גבור החיל".

ומכאן לנאום המרכזי  ומסמר הערב, מחולל המהפך ויו"ר המפלגה הרב מנחם זיידה אשר בענוות חן פתח בדבריו : "איננו באים לנצח גרידא, ואין לנו ענין בנקמנות. באנו לחולל שינוי.  שינוי בהתנהלות ההנהגה הציבורית בביתר. בנגישות לכל תושבי העיר. ביחס לכל אחד ואחד. מטרתנו לחתור למטרות שהצבנו, ואני מתפלל שבאמת ובתמים נזכה ונצליח.

"היססתי רבות  על עצם הקמת הסיעה.  אך ההכרח בל יגונה. לאור המתחולל בעיר, הוחלט כי חייבים להקים סיעה כמשקל​-​נגד שתתמודד ותחולל מהפך, לגרום לשינוי, לתקן את המעוות. לראות את התושב הפשוט ואת צרכיו הקיומיים מול העיניים. לעזור ככל יכולתנו, לא לאפשר לשום גורם עירוני או שלטוני להצר או להפר את זכויותיו.

האמירה ברורה - אנחנו פה כדי להישאר. אנחנו פה כדי להיות. כדי לעשות את זה.

"ראשית,​ עלינו לזכור - הכריז הרב זיידה - כי עד הנה עזרונו רחמיך ולא עזבונו חסדיך, ואנו מבקשים בזאת להודות לה' על רחמיו וחסדיו אשר עזרונו להגיע עד הלום. לא יאומן כי יסופר שאנחנו עומדים כאן וחוגגים את נצחונינו, מול כוחות הענק שביקשו לחסום אותנו בכל דרך אפשרית. תחבולות. שקרים. וספינים אשר אין ולא היה להם שום אחיזה במציאות".


"נצחוננו הוא נצחונם של בני ביתר כולם - עבדנו בלי שום תקציב. לא היה לנו כלום. התחלנו מאפס, והגענו לאן שהגענו. לא היינו מצליחים להגיע לזה לולי נדבת-לבם של אנשים יקרים, תושבים שאיכפת להם.  אתם אלו שעשיתם בס"ד את הבלתי אפשרי והגענו עד הלום, ולכם מגיעות מחיאות כפיים סוערות".

"והשנית, - הבהיר הרב זיידה – אין פנינו מועדות למחלוקת ופילוגים.  רצוננו הוא אך ורק להבליט מהיום את זכויותיו של האזרח הפשוט, להביא רוח של חמלה וחסד במסדרונות העירייה. לדאוג שתקציבים המגיעים לציבור, באמת יגיעו למטרתם המיועד".

"כספי ציבור – הרעים בקולו הרב זיידה - הינם יותר יקרים מכספים פרטיים של מאן דהוא.  זה כסף ששייך לכלל. לכולם. רכוש הציבור. זה חייב להיות מופנה למען הציבור. יש לוודא שכל הכספים האלו באמת ילכו למבני ציבור, לתועלתם של כל בני עירנו ללא הבדל ואפליה של מפלגות וקהילות שונות.
 כווווווווולם, יקבלו את כל מה שמגיע להם!"

"לא ייתכן  שלאורך חודשיים לפני הבחירות לא בוצעו כלל ניתוקי מים. והנה, למחרת יום הבחירות אנו שומעים על מאות  התראות וניתוקי מים, שרובם לא קיבלו מכתב גביה רגיל בגלל שיבושי הדואר, כידוע​".​


"יש להפסיק את זה. הציבור הוא לא משחק. התושב הוא לא אחד שאפשר להתעלל ברגשותיו ולנצל אותו לצרכים פוליטיים כאלו ואחרים. ניתוקי מים גם אינם משחק של מה בכך. ויש לזכור שגם לעתים רחוקות כשכבר אין ברירה, זה חייב להיעשות אך בחמלה ובחסד. מה גם שב​מרבית המקרים מדובר באנשים קשי-יום. אנשים במצוקה שאין מי שידאג עבורם". 


"אין פנינו מועדות לריב" - אמר הרב זיידה - "אך גם לא באנו לשקוט על השמרים. באנו לעשות שינוי. באנו חושך לגרש. באנו להציל את הנעשק מידי עושקו. באנו להיות תומך לאביון ולעני.  באנו להאיר, להיטיב, להיות לפה לכל תושב ותושב באשר הוא ללא הבדל חוג ועדה".

 "אנו קוראים לראש העיר להתייחס בכבוד למהפכה. איננו מתכוונים להרפות. רצוננו בשקיפות ויושר, הגינות וצדק, שוויון והתייחסות מכובדת לכל אחד ואחד מתושבי עירנו, גם הפשוט ביותר".

"השלישית" - מכריז הרב זיידה – היא הבעת מחאה אדירה מעל במה חשובה זו על היחס המזלזל של אלו שזלזלו בגאב"ד העיר ביתר הגאון הגדול רבי דוד צבי אורדנטליך שליט"א.

"היו כאלו - אמר - שניסו להמעיט בערך החלטת הגאב"ד שבמילים מפורשות התבטא  שמותר לי וזוהי זכותי להתמודד לראשות העיר. ניסו לזלזל בכבודו בשל כך. אנחנו לא משלימים עם פגיעה זו בשום אופן. אנחנו מבהירים קבל עם ועדה, כי סמכותו של גאב"ד העיר הינה בפירוש הסמכות ההלכתית העליונה בעיר, וחלילה מלזלזל בה בשום אופן.

"לסיום - איננו אנשי מדון, אנו רוצים את ביתר שלוה ורגועה, אך לצד זה אנו דבקים במטרה שלשמה נבחרנו, אנו מאמינים בצדקת הדרך,
 יש לנו דרך ארוכה לעשות, וסוף האמת להצליח ולהאיר באור יקרות".

הרב זיידה העלה את זכר נשמת אביו העסקן הדגול ראש וראשון לכל דבר חסד הרב דוב זיידה זצ"ל ואמר: "שאלתי את אמי תבלחט"א האם אבא בשמים יש לו נחת מהתנהלותי, והיא אמרה לי, כן, אני בטוחה שכן, זה היה תמיד דרכו של אבא לזכור כל יהודי ויהודי באשר הוא, יושר והגינות, והתייחסות אנושית ובחמלה לכל אחד ואחד, ואנחנו ממשיכים את הדרך הסלולה הזו, לעזור ולסייע ולהיות לפה לכולם ללא הבדל חוג ועדה, ספרדים ואשכנזים, ליטאים וחסידים".
  
בסיום דבריו הודה הרב זיידה לכל העוסקים במלאכה, לכל המתנדבים היקרים, אלו המעטים שהעזו לומר את דעתם בגלוי, ואלו המרובים אשר עזרו וסייעו במסירות נפש ממש מאחורי הקלעים. "כעת כשהכול מאחורינו, כבר אפשר לומר, לולא העזרה
שלהם לא היינו מגיעים עד הלום". הרב זיידה שיבח את חבריו למפלגה הרב הולצמן והרב עמיצור, הרב גוטליב והרב פורגס, אשר ללא מורא עמדו ועמלו מול כל האיומים באמונתם בצדקת הדרך לחולל את השינוי הטוב בעירנו.
כן ציין את שני חברי המועצה היוצאת, אחיו הגדול,מנכ"ל מוסדות ויזניץ הרב דוד זיידה נציג ויזניץ במועצת העיר היוצאת, והעסקן החשוב איש אשר לו זכויות רבות בעשייה הציבורית בעירנו הרב שמעון לף  נציג דגל התורה במועצת העיר היוצאת, על תמיכתם ועל חלקם הרב במהפכה החיובית.

כאמור, כיבדו את המעמד כחמש מאות מבני עירנו, ביניהם אישים בולטים בעשייה בעיר: הרב פנחס כהן יו"ר ארגוני הנוער לבנים ולבנות בעירנו, אשר גם השמיע דברי ברכה ועידוד מתובלים בפרשת השבוע. הרב שמעון לף, ששימש חבר מועצת העיר היוצאת מטעם דגל התורה. הרב אורי הולצמן, ששימש כנציג חסידות חב"ד במועצת העיר היוצאת. הרב בנימין פורגס מועמד לנציגות בעירייה. הרב יונתן עמיצור מועמד לנציגות בעירייה. מרביצי תורה ואנשי חסד,  אשר באו להודות לה' על הניצחון ולחזק את רוח אנשי החיל.

לאחרי הנאומים יצא הקהל בריקודים סוערים ובשירה ובזמרה, במשך שעה ארוכה, ב
תחושה  שסוף-סוף משהו חדש טוב וטהור מתחיל בביתר.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה