הבחירות לראשות עיריית אלעד מגיעות לישורת האחרונה: חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי דוד יוסף, תקף במהלך אירוע פוליטי בעיר אתעד את החלטת משפחת פרוש להריץ מועמד בעיר, וכינה את הדבר "בגידה" במרן הרב עובדיה יוסף.
"לקראת סוף חודש אלול אבא היה מאושפז בהדסה" סיפר הרב יוסף, "הלכתי לבקר אותו בבית חולים מידי יום ביומו, הוא היה עוסק בתורה, לילה אחד אני מגיע אליו והוא ביקש ממני לשבת לידו" סיפר הרב יוסף והוסיף: "אני מעביר לכם עכשיו דברים שאני רואה בהם צוואה רוחנית מאבא".
"זה היה כאשר ש"ס עדיין לא החליטה מי יהיה מועמד, אבא ביקש ממני במקום להרים טלפון למאיר פרוש, ביקש ממני לומר לו כך: "אני רוצה שתזכור שבכמה וכמה מערכות ציבוריות הלכתי אתך למרות שכמה גדולי ישראל היו נגדך, כגון בעיר אלעד אבל אני הלכתי איתך".
הרב דוד יוסף המשיך וציטט את הדברים שביקש אביו להשמיע בפני פרוש: "לאורך כל השנים הלכתי איתך עם אביך מנחם פרוש ז"ל, ועכשיו אתה בוגד בי ותוקע לי סכין בגב, איך אתה עושה לי את זה, אני מבקש ממך אל תציג מועמדות של בנך ישראל פרוש, אלעד שייכת לש"ס".
"אבא הוסיף ואמר: "אני מוכן להגיע לנציג מוסכם, אבל להציג מןעמד זה בגידה" סיים הרב דוד לצטט את אביו, והמשיך: "התקשרתי למאיר פרוש והוא לא הסכים לקבל את הדברים".
"התלבטתי אם לספר לאבא את התשובה, לא רציתי לספר לו, אבל סיפרתי, אבא קבל את זה בצער רב. מייד אבא קרא לאריה דרעי וביקש ממנו להציג את צוריאל קריספל לראשות העיר אלעד".
מנהיג חסידי ברסלב המוהר"ש מיבניאל,אמר בכינוס: "באתי לפה הלילה במסירות נפש גדולה, אני מחוייב למרן זצ״ל להיות פה". 
"נתאספנו פה רק בשביל דבר אחד, לתת את הכבוד למרן שהוא בוודאי פה. כואב מאוד שאנחנו לא יכולים לראות אותו, אבל רוחו הקדוש נמצא פה. הפעם האחרונה שראיתי אותו היתה בבחירת האחרונות, והוא ביקש ממני שאפעל למען ש"ס, וזה לא הספיק, הוא ביקש שאני אבטיח, והבטחתי".
"המוהר"ש סיפר על האיומים שקיבל: ״כל היום מתקשרים אליי באיומים עד ארצות הברית שאני לא ילך לפה אבל למרות זאת אני פה" אמר מנהיג ברסלב. 
המוהר״ש הוסיף ואמר: "שמעתי מהרב דוד שמרן ביקש שהרב צוריאל קריספל יהיה פה ראש העיר, תאמינו לי שזה בושה וחרפה שאני עכשיו אעמוד ואשכנע אתכם, אם מרן השאיר את זה כצוואה אז כולנו עוזרים לו".
הרב בניהו שמואלי, שהגיע לכנס התמיכה בקריספל, אמר באירוע: "מורינו ורבינו פאר הדור והדרו רבי עובדיה יוסף זצוק״ל, שלא זכינו שינהיג אותנו, אבל הוא ידע לחנך ולהוביל אחריו, לכן עכשיו כאן, כל יהדות ספרד סביבו של מורנו ורבינו, אנחנו מצווים לשמוע למרן, מה שהוא אמר על אלעד כך נעשה, נכון שאני ברכתי את ישראל פרוש, זו ברכה שברכתי בברית מילה, אבל אין לנו אלא מה שמרן אמר, וכולנו אחריו, אין להמרות את פיו".
יו״ר שס אריה דרעי נאם אף הוא בכנס ואמר: "אני רוצה לומר דברים כואבים ואולי גם קשים, אבל את אמת חייב לומר.
עשיתי כל מאמץ שיכול להיות, היות וידעתי שזה רצונו של מורנו ורבינו הקדוש - למנוע מחלוקת. יום לפני סגירת הרשימות מרן בכל הכאבים ביקש ממני שנבקש ממרן הרב שטיינמן שלא לעשות מחלוקת, לא להעמיד מועמד אחר".
"לצערי הרב" הוסיף דרעי, "לא הייתה ברירה אחרת, ברגע האחרון הבאתי את הדברים בפני רבינו, ישבתי עם כולם ולא צלחה ביידי".
"מרן ביקש ומינה את צוריאל קריספל, כל מי שינסה לדבר בשם מרן כאילו לא נכון, הוא חצוף מחוצף. הרב קריספל מונה על ידי מרן, זו צוואתו".
עוד אמר יו"ר ש"ס: "אף אחד לא יפלג את ש״ס, את מפעלו של מרן, כולנו כאיש אחד, גם ידידי היקר רבי אליהו ישי, כולנו כאיש אחד" לגבי הקואליציה העתידית אמר דרעי: "אנחנו נצרף את כולם לקואליציה, נשקם את מה שצריך לשקם, שכל מוסד יקבל מה שמגיע לו".
חכם שלום כהן אמר באירוע: "כולנו צריכים להתאחד, ראש העיר רבי צוריאל קריספל מאחד את כולם, אני מברך אותו שהקב"ה יסייע אותו, שיעשה עוד מעלה ומעלה. צריך להמשיך את דרכו של מרן זצוק״ל".
במהלך האירוע, הוקרן קטע וידאו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק״ל בו הוא מברך את קריספל, מה שהוצג לכאורה כצוואה של הרב לתושבי העיר אלעד.
משמשו של מרן זצוק״ל זה כעשרים שנה רבי צבי חקק, נאם אף הוא בכנס ואמר: "קשה לעמוד כאן ולדבר כשמרן לא נמצא איתנו, אין מה להוסיף אלא רק לאשר, מה שרבי דוד יוסף ואריה דרעי סיפרו - נכון".
חקק הוסיף: "תמיד מרן דאג לחלשים, היום אנחנו נמצאים בעיר אלעד, העיר לא הייתה עיר, מרן על ידי נציגיו הקים את העיר אלעד, העיר אלעד שייכת כולה למרן. זו עיר של מרן, כאב לו שהאורחים מנסים לקחת לנו את העיר, מרן ראה בעיר הזאת כעיר שלו". 
"מרן ראה חשיבות רבה מאוד שבעיר הזאת תמשיך ההנהגה של ש״ס ויבחר ראש העיר שלנו, שזה הרב צוריאל קריספל".