יום שלישי, 24 בדצמבר 2013

שני מסלולים בעירייה

בס"ד
מאת: תושב משלם ארנונה  
נכתב כאן על כך שיש שמועה בעיר שהיועץ הבכיר מחלק למקורבים אישורי הנחות עד 150 מ"ר.
אם זה נכון, (אופי ההתנהלות מוכר), צורת ההתנהלות הזו גובלת בשערוריה. מצד אחד, העירייה שולחת חברת גבייה אגרסיבית עם "דפים אדומים", שמחייבים את התושבים בעשרות שקלים, ומשלמת לחברת פירסום ולמקומונים כסף רב ל"שכנע" את התושבים להסליק את חובם בארנונה.
ומצד שני יש "ערוץ חשאי", שבו אפשר לקבל הנחה גם לאחר הזמן שאפשר (דבר לא חוקי בעליל), וגם לקבל הנחה למיוחסים של עד 150 מ"ר (דבר שלא הוכח עדיין). בעוד שלתושב רגיל הנחה כוללת  רק גודל נכס עד 100 מ"ר!
תחליטו שם, אתם רוצים כסף של ארנונה או מוותרים עליו?!  מסתבר, שיש שני מסלולים בעירייה. כמו בשדה התעופה. המסלול הירוק, והמסלול האדום. במסלול האדום הולכים התושבים הישרים. משלמים מלא ללא הנחה, או מקבלים הנחה רק עד שטח של 100 מ"ר, ויש את אלה שהולכים במסלול הירוק.

ניגשים ליועץ הבכיר, נותנים קריצה בעין או לא  זה אני לא יודע, והוא עם "צעטאלע" (פיתקית) קטנה נותן הוראה לפקיד בגבייה לאשר הנחה מיוחדת. או לחילופין חודשיים אחרי תום מועד ההנחות להעניק הנחה באמצעות החתמת "נתקבל" בתאריך של לפני חודשיים אחורה. 

לצערם של תושבי ביתר הישרים הריקבון מגיע עד לשורש. כך זה בדיוק בהיתרי בנייה למשל.
במסלול האדום, ימתין תושב תמים כחצי שנה עד שמישהו יואיל בטובו בכלל "להציץ" בבקשת היתר הבנייה. ואת ההיתר עצמו הוא יראה כעבור שנה וחצי. ואילו במסלול הירוק-תוך מספר חודשים יוצא התושב מחוייך מאוזן לאוזן עם היתר בנייה ביד... יש כבר בדיחה (אמיתית לגמרי) שאצל היועץ הבכיר יש כבר אצלו ערימת היתרים ענקית, וגם שם צריך פרוטקציה... מה שנקרא פרוטקציה עם פרוטקציה. וכך בשאר הדברים.

ועל התושבים התמימים ש"אוכלים" את הלוקשים שמוכרים להם במקומונים נאמר כבר "יאכלו ענווים וישבעו"...

תגובה 1:

  1. אנונימי25.12.2013, 15:27

    מה הכוונה בקריצה בעין? מעטפה?

    השבמחק