מנחם זיידה (צילום: כיכר השבת)

בקיץ האחרון הופץ מכתב, עליו היו חתומים מספר רבני קהילות בעיר ביתר, כנגד יו"ר סיעת התושבים מנחם זיידה ועוזרו דוד גוטליב, בו תקפו הרבנים את השניים על כך שפנו למשרד החינוך וגרמו כביכול נזק למוסדות החינוך החרדים בעיר.
במכתבים שנחשפים כעת כאן לראשונה, מתברר כי הרבנים כלל לא התכוונו כי מכתב האזהרה יתפרסם וכי מספר רבנים שהיו חתומים על המכתב אף שיגרו מכתבי התנצלות נדירים לזיידה וגוטליב. מדובר ברבנים הגאונים - רבי מאיר שמחה אוירבאך רב שכונת הדקל, הגאון רבי משה דוד אדלר רב קהילות בני תורה בעיר, בנו בכורו של האדמו"ר מערלוי הגאון רבי יעקב סופר ורב חסידי קארלין הגאון רבי יהושע שמעון בריזל ורב חסידי באיאן בביתר הרב דוב רבינוביץ. כולם בטענה אחת, המכתב לא נועד לפרסום והיה ללא בירור הדברים.
לטענת גורמים בביתר המקורבים לעניין, הסיפור החל לאחר שעסקנים המקורבים לקואליציה בראשות ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין פנו למספר רבנים בעיר וביקשו מהם לחתום על מכתב נגד האופוזיציה בביתר. העסקנים טענו בפני הרבנים שישנם מוסדות שנפגעו מפניות של האופוזיציה למשרד החינוך והאשימו בכך את מנחם זיידה ועוזרו דוד גוטליב.
העסקנים הבטיחו לרבנים שלא יפרסמו את המכתב והוא יהיה רק כאזהרה ולכן אין צורך לברר את הדברים. כמה שעות לאחר שחתמו הרבנים על המכתב, הופץ המכתב באינטרנט ולאחר מכן גם בלוחות המודעות ברחבי הארץ תוך חיבור למכתב אחר של בד"ץ ביתר, שלא היה שייך כלל לעניין ואשר לא מוען כלל למנחם זיידה ודוד גוטליב. למעשה, מבד"ץ ביתר הוברר שמעולם לא כתבו מכתב נגד האופוזיציה כלל.

מכתבו של הרב אדלר (צילום: כיכר השבת)
מכתבו של הרב אדלר (צילום: כיכר השבת)






מכתבם של הרב אוירבך והרב סופר והרב רבינוביץ (צילום: כיכר השבת)
מכתבו של הרב בריזל (צילום: כיכר השבת)
מכתבו של הרב בריזל (צילום: כיכר השבת)
כאמור, כעת נחשפים המכתבים של הרבנים בו הם מודים כי חתמו על מכתב האזהרה ללא בירור הדברים לעומק, לא היו מעוניינים שהוא יתפרסם ואף הביעו התנצלות וביקשו מחילה מזיידה וגוטליב. מהמכתבים עולה כי פרסום המכתב נעשה ללא ידיעתם, ללא הסכמתם ואף תוך הטעיית הרבנים.
כך למשל במכתב ששלח הגאון רבי משה דוד אדלר בערב יום כיפור לזיידה וגוטליב נכתב: "לכבוד הרב דוד גוטליב ומשפחתו והרב מנחם זיידה ומשפחתו. כיוון שיצא מכתב בחתימתי אשר נועד להיות מכתב לא לפרסום אלא לאזהרה, ולכן לא ביררנו את הדברים לאשורם. וכיוון שנגרם על ידי זה עוול גדול לכם, אבקש את מחילתכם". בסיום המכתב הרב מוסיף כי בהחלט אין היתר לפנות למשרד החינוך כנגד שום מוסד.
במכתב של הרה"ג הרב מאיר שמחה אוירבאך והגאון רבי יעקב סופר, שנשלח אף הוא בערב יום כיפור, נכתב: "הנני מודיע שהמכתב שכתבתי לך שנתפרסם בראש כל חוצות, ללא בירור הפרטים והנני מצטער שכתבתי מבלי בירור ונגרם על ידי כך עגמת נפש וביזיון לך ולמשפחתך. לכן הנני מודיע שהנני חוזר מכל שכתבתי". גם בסיום המכתב הזה כותבים הרבנים כי אין היתר לפנות למשרד החינוך כנגד המוסדות בעיר".