יום שלישי, 19 בינואר 2016

ידידים ביתר

ארגון "ידידים" הוקם ב- 2006 בזמן מלחמת לבנון השנייה ע"י מאיר וינר, המשמש כיו"ר הארגון. כיום ישנם כ- 1,500 מתנדבים פעילים בכל רחבי הארץ.
דובר ארגון "ידידים", מוטי מייבסקי, מסביר כי "הארגון מספק עזרה ראשונה לא רפואית למקרים דחופים של סיוע בדרכים, עזרה בהחלפת פנצ'ר, מילוי אויר בצמיגים, סיוע בהנעת הרכב, גישה לרכב נעול עם המפתחות בפנים, וכו"
"השאיפה שלנו היא לספק כמה שיותר עזרה. לא תמיד אנחנו מסוגלים לספק את כל העזרה שהיינו רוצים, כי אנחנו מסתמכים רק על מתנדבים. גם חברי ההנהלה של הארגון הינם מתנדבים ועובדים ללא שכר", מסביר מייבסקי.
רפאל ברכץ, מנהל אגף מתנדבים ארצי ואחראי לוגיסטיקה ב"ידידים": "אנו מספקים עזרה ראשונה לא רפואית לכלל אזרחי ישראל. לארגון ישנו מוקד הפעיל 24 שעות חוץ משבת, בטלפון שמספרו 053-3131310 אנחנו מסייעים גם לאיתור נעדרים, במידה והמשטרה מבקשת את עזרתנו. המתנדבים שלנו מחוברים למערכות קשר שונות, דרכם אפשר להשיג כל אחד מהמתנדבים. כיום לארגון "ידידים" קיימות כ-75 קבוצות בכל חלקי הארץ ובה מתנדבים מכלל האוכלוסייה. העזרה שלנו מתמקדת בעזרה ראשונה שאינה מחייבת בעל מקצוע.
רוב העזרה מתמקדת בסיוע לאנשים שנתקעו בדרכים, אבל כמו כן אנחנו מסייעים לאנשים, בעיקר לקשישים, שיש להם בעיות אינסטלציה קטנות בביתם. יש לנו גם קריאות של אנשים שנופלים להם טלפונים או טבעות לחרכים של ביוב. כעקרון זו עבודה של העיריות, אבל אם העירייה לא יכולה לספק מענה בזמן, אז אנחנו מסייעים לאזרחים".
במהלך סופת הקור, הברד והשלגים שנתנה אותותיה בכל רחבי ישראל בשנה שעברה, התקבלו במוקד הארגון מאות קריאות לעזרה והמתנדבים בעלי ג'יפים מצאו עצמם מסייעים לנוסעים רבים שנתקעו בשלג.
מוסיף לנו אבי קליין יו"ר מרחב ירושלים וסביבותיה, עוד כמה דברים מזווית עינו, כשנשאל מה מיוחד בסניפים שלו. אצלנו המתנדבים פרוסים על שטח גדול ונרחב שזה כולל כל חלקי ירושלים, ביתר, בית שמש, כביש 1 עד מבשרת ציון, וכביש המנהרות, יש לנו קריאות מכל הסוגים וב"ה משתדלים לתת מענה מיידי לכל הקריאות שיוצאות בגזרה שלנו. המתנדבים בסניף מאד מגובשים ומרגישים משפחה של ממש.
צוות ביתר מונה כ- 40 כוננים מקומיים, הכולל 10 מתנדבים חדשים שהצטרפו בחודש האחרון, כדי לתת מענה מסביב לשעון, לכל קריאה לסיוע, תוך דקות ספורות.








תגובה 1:

  1. אנונימי19.1.2016, 20:12

    שקרנים. זה רובינשטיין הקים את ידידים. לא רק בביתר, בכל הארץ.
    אם היה לו זמן הוא היה תובע אתכם. אבל הוא עסוק כעת בלהוריד גשם.
    אין על רובינשטיין.

    השבמחק