שלום רב
אנו תושבים כאובים פונים אליך על המצב הבלתי נסבל הקיים כיום בנסיעות מביתר לירושלים, ובפרט בזמן האחרון זה החריף פי כמה, ולא רואים אור בקצה המנהרה.
כהיום כל חסימה בכביש המנהרות משתקת את התנועה לעשרות אלפי כלי רכב וזאת מכיוון שהוא משמש
כעורק התחבורה הראשי לירושלים, לאוכלוסיה המונה מאות אלפי תושבים: תושבי שלוש רשויות
עירוניות (אפרת, קריית ארבע וביתר עילית), שלוש מועצות אזוריות (מטה יהודה, גוש עציון והר חברון),
חלק נכבד מתושבי בית שמש וכך גם תושבים מאזור דרום הארץ
כמות כלי הרכב הנעה על כביש המנהרות נמצאת בגידול מתמיד מזה עשר שנים, במהלכם גדל מאוד
מספר התושבים ביישובים כמו אפרת, צור הדסה, ביתר עלית ורמת בית שמש. לפי הלשכה המרכזית
לסטטיסטיקה, הנכונים לשנת 2013 , האוכלוסייה בגוש עציון והר חברון עומדת על כ 30- אלף איש,
בבית שמש מתגוררים כ 85- אלף תושבים, בביתר עלית כ 50- אלף תושבים, במטה יהודה כ 50- אלף.
בסך הכל היקף האוכלוסייה הישירה המשתמשת בכביש המנהרות כעורק תחבורה ראשי עולה כיום על
200 אלף איש. לעומת זאת, כביש המנהרות עצמו נותר כמעט לא שינוי ונשען על צוואר בקבוק צר
ומוגבל של מנהרה אחת ונתיב אחד לכל כיוון. תקלה קטנה, תאונה או אירוע בטחוני משתקים את
המנהרה ואלפי נהגים נידונים לנסיעה בדרכים חלופיות שהופכת את הנסיעה לסיוט מתמשך.
למעשה, התכנית המקורית של סוללי הכביש מבוססת על כביש דו מסלולי לכל כיוון ובו עוד שתי מנהרות
ועוד גשר המקבילים למנהרות ולגשר הקיימים היום.
מבדיקה שנעשתה בעבר מול חברת 'נתיבי ישראל', האחראית על תשתיות התחבורה במדינה נמסר כי
"מבדיקה שבוצעה מול גורמי המקצוע בחברה נמסר שהתכנית להרחבת כביש המנהרות לא קיבלה
אישור של משרד התחבורה”.
אתם כנציגי ציבור יש לכם את הכח ואת האמצעים לפעול בענין מול מי שצריך
ולפנות למשרד התחבורה שירחיב את כביש המנהרות בדחיפות ובהקדם.
כל יום שעובר האוכלוסיה גודלת והמצב מחריף, עכשיו המצב כבר בלתי נסבל, אם נחכה עוד, המצב יהיה קסטרופלי.
אנו מקווים שכנציגי ציבור תתחילו לפעול בענין מיידית.
צוות ביתר בתנופה
אנו תושבים כאובים פונים אליך על המצב הבלתי נסבל הקיים כיום בנסיעות מביתר לירושלים, ובפרט בזמן האחרון זה החריף פי כמה, ולא רואים אור בקצה המנהרה.
כהיום כל חסימה בכביש המנהרות משתקת את התנועה לעשרות אלפי כלי רכב וזאת מכיוון שהוא משמש
כעורק התחבורה הראשי לירושלים, לאוכלוסיה המונה מאות אלפי תושבים: תושבי שלוש רשויות
עירוניות (אפרת, קריית ארבע וביתר עילית), שלוש מועצות אזוריות (מטה יהודה, גוש עציון והר חברון),
חלק נכבד מתושבי בית שמש וכך גם תושבים מאזור דרום הארץ
כמות כלי הרכב הנעה על כביש המנהרות נמצאת בגידול מתמיד מזה עשר שנים, במהלכם גדל מאוד
מספר התושבים ביישובים כמו אפרת, צור הדסה, ביתר עלית ורמת בית שמש. לפי הלשכה המרכזית
לסטטיסטיקה, הנכונים לשנת 2013 , האוכלוסייה בגוש עציון והר חברון עומדת על כ 30- אלף איש,
בבית שמש מתגוררים כ 85- אלף תושבים, בביתר עלית כ 50- אלף תושבים, במטה יהודה כ 50- אלף.
בסך הכל היקף האוכלוסייה הישירה המשתמשת בכביש המנהרות כעורק תחבורה ראשי עולה כיום על
200 אלף איש. לעומת זאת, כביש המנהרות עצמו נותר כמעט לא שינוי ונשען על צוואר בקבוק צר
ומוגבל של מנהרה אחת ונתיב אחד לכל כיוון. תקלה קטנה, תאונה או אירוע בטחוני משתקים את
המנהרה ואלפי נהגים נידונים לנסיעה בדרכים חלופיות שהופכת את הנסיעה לסיוט מתמשך.
למעשה, התכנית המקורית של סוללי הכביש מבוססת על כביש דו מסלולי לכל כיוון ובו עוד שתי מנהרות
ועוד גשר המקבילים למנהרות ולגשר הקיימים היום.
מבדיקה שנעשתה בעבר מול חברת 'נתיבי ישראל', האחראית על תשתיות התחבורה במדינה נמסר כי
"מבדיקה שבוצעה מול גורמי המקצוע בחברה נמסר שהתכנית להרחבת כביש המנהרות לא קיבלה
אישור של משרד התחבורה”.
אתם כנציגי ציבור יש לכם את הכח ואת האמצעים לפעול בענין מול מי שצריך
ולפנות למשרד התחבורה שירחיב את כביש המנהרות בדחיפות ובהקדם.
כל יום שעובר האוכלוסיה גודלת והמצב מחריף, עכשיו המצב כבר בלתי נסבל, אם נחכה עוד, המצב יהיה קסטרופלי.
אנו מקווים שכנציגי ציבור תתחילו לפעול בענין מיידית.
צוות ביתר בתנופה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה