יום שישי, 18 באוקטובר 2013

דעתו של הרב שטיינמאן על הבחירות בביתר

א) עסקן ליטאי ביתרי (שמו שמור במערכת) היה אצל הרב שטיינמן בבוקר (באותו יום שהגיעו רובינשטיין את רביץ בערבו של יום להצטלם איתו)

ושאל את הרב שטיינמן איך אפשר להצביע לרובינשטיין וגש״ס, הרי יש שם את מפלגת טוב וגם חב"ד?!
ענה לו הרב שטיינמן;
מה לעשות?! זה בדיעבד!

ב) הסיפור של הבחור  י. מ. א. בנו של עסקן ידוע, ידוע ומפורסם בין חבריו וקרובי משפחתו.
דודו המתפלל בבוסטון סיפר לי אחרי התפילה:
הבחור יש לו זכות אבות ולכן יש לו גישה חופשית לרב שטיינמן.
וזה מה שסיפר:
הוא נכנס לשאול מה לעשות, האם חייבים דוקא גש״ס ורובינשטיין, הרי מדובר שכל המועמדים הם בני תורה וחרדים?

ענה לו הרב שטיינמן: לא אמרתי שיש להצביע דוקא למועמד מסויים!
זה בן תורה וזה בן תורה!
תצביע איך שאתה רוצה!

זה הסיפור המדוייק ששמעתי מדודו.
ביקש לא לפרסם את שמו בגלל שידוכים ולחצים.

4 תגובות:

  1. תושב ביתר מודאג20.10.2013, 2:08

    הכל נכון: מה גם שביתד נכתב במפורש שהקומבינטור קיבל רק ברכה ולא יותר!(מה גם שהדבר הזה פשוט מעורר סלידה,איך אפשר להשתמש בגדולי ישראל לצורך פרסום מה הם עובדים בגל אורן??? פשוט בושה עד לאיזה דיוטא תחתונה יכול אדם לרדת.(ובוודאי התורה מקפידה על כך.)

    השבמחק
  2. אנונימי20.10.2013, 21:20

    גם ב"למענינו" יש חב"ד

    השבמחק
  3. תומך נלהב של זיידה.20.10.2013, 22:27

    הבהרה: אברך מקהילה ליטאית ידועה בעיר נכנס אל מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן שליט"א ושאל למי עליו להצביע- התשובה שיצאה מפי קדשו של מרן הייתה שכל אחד יעשה כרצונו ויצביע למי שליבו חפץ ומרן אמר מפורשות שהוא אינו תומך באף מועמד והוא לא אמר להצביע לרובינשטיין!

    השבמחק
  4. אנונימי2.12.2013, 19:05

    אני לא מאמין שאין פה גיחזים פושעים למיניהם שמטעים את גדולי הדור. אני בן תורה ונשמע להוראות גדולי התורה בכל דבר ועניין ועד היום צרם לי לשמוע את אלה שאומרים "מטעים את גדולי הדור", אבל מה שקורה פה אין לי הסבר אחר ... וזה ההסבר הכי פחות פוגע בכבודם של גדולי הדור.
    לפלג ישיבות, לזרוק אברכים מכוללים, מלמדים מת"ת, ביטול תורה דרבים, לקרוע משפחות, להתיר א"א לעלמא רק בגלל שמישהו הצביע למפלגת בני תורה ??? לאן הגענו ???מצביעי בני תורה פסולים לעדות ??? אז האם מישהו מוכן שבנו יתחתן עם אשת איש רק בגלל שעדי הקידושין היו מצביעי בני תורה ??? נמאס כבר מהמחלוקת השחור הזה.
    אם אלה לא מעשיהם של ה"גיחזים" השוטים אז מה זה ???..הלכות חנוכה החדשה שו"ע סימן תשע"ד (תהא שמד על דורינו?) ….ובו סעיף אחד...א) אין לשחק בסביבון העשוי מ"עץ": הג"ה: ואם ח"ו נאנס ועבר, וכן אם אחד מהילדים נכשל במשחק סביבון מ"עץ", (עבירה שאפילו יום הכיפורים אינו מכפר) יש לדון על כשרות הנרות שהדליק, ועל הילד, ומשפחתו, ומחמירים להדר ע"פ מורינו שליט"א, להדליק שנית בלי ברכה, וכן יש להזהר לא לומר בשעת הכנסת ספר תורה כל שמונת ימי חנוכה, הפסוק עץ חיים היא וגו' בין בשבת בין בחול. וע"כ למהדרין מן המהדרין עצה טובה, להוציא את כל הסביבונים העשויים מ"עץ", מהבית היהודי, מהבני תיירה, מהתלמוד תורה, מבית יעקב, מהישיבה, מהכוללים, והחיידר וכו' עד מקום שידו מגעת, ואם עברו כמה ימים ולא הוציאם צע"ג לדינא. ובאם ימצא סביבון מ"עץ" אצל ילד שהגיע לחינוך יעשה שאלת חכם מיד, וכן נוהגים בבני ברק. (פשוט קראנקע מענטשען) נמאס כבר מהמחלוקת השחור הזה.

    השבמחק