יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

כתבה באתר כל האמת על המועמד המוביל ראש העיר הבא מנחם זיידה

המירוץ בביתר עילית: המתמודד המפתיע הרב מנחם זיידה בראיון בלעדי ל"כל האמת"

המועמד העצמאי בביתר עילית, מנחם זיידה, בראיון על משנתו הפוליטית ובעיקר האירגונית, "העירייה צריכה להתנהל בדומה לעסק כלכלי בו השירות הוא המפתח לכל"

 | ט׳ במרחשון ה׳תשע״ד
מערכת הבחירות בעיר ביתר עילית כבר נראתה כסגורה ושקועה בשינה עמוקה, ראש העיר המכהן הרב מאיר רובינשטיין סגר דיל עם כל המפלגות בעיר על התמיכה בו להמשך כהונתו בתפקיד והיה נראה כי מדובר בהליכה קלילה אל הקלפי. אך לפתע הגיח לו הסוס השחור של מערכת הבחירות הנוכחית הרב מנחם זיידה שבשבועות האחרונים שמו נישא בפי רבים כמועמד אפשרי לבחור בו אם כמחאה אם כהבעת אמון. הרב מנחם זיידה אירח את "כל האמת" בביתו כדי להציג את עצמו ואת עמדותיו.
מי אתה מנחם זיידה?
אני משמש כבר חמש שנים כעוזרו של ממלא מקום ראש עיריית ירושלים הרב יצחק פינדרוס (לשעבר ראש עיריית ביתר), יש לי תעודת הוראה ותואר ראשון במשפטים. הכשרתי כמחנך והעובדה ששימשתי כמפקח חינוכי בתלמוד תורה יכולים לסייע לי להבין ולפתור את בעיות מערכת החינוך בעיר. בנוסף, תפקידי בעיריית ירושלים העניק לי ידע נרחב וקשרים רבים אותם אוכל לנצל לטובת העיר ותושביה
מדוע אתה חושב שצריך לבחור בך ולא ברובינשטיין?
אני מאמין שעיר צריכה להתנהל בדומה לעסק או כל מקום עבודה אחר, כלומר, כאשר אדם מגיע כדי להתקבל לעבודה הוא צריך לרצות את הבוס ולא הוא יפוטר. היום נוצר בביתר עילית מצב בלתי נסבל בו מי "שמעסיק" את ראש העיר הם לא התושבים שאמורים להצביע לו אלא העסקנים שפשוט סוגרים את הדילים ביניהם ומביאים את ראש העיר לתפקידו. מצב זה גורם שכדי שראש העיר ייבחר שוב עליו לרצות את ה"בוסים" שלו שהם אינם התושבים אלא העסקנים הפוליטיים. והתושבים? שיאמרו מה שהם רוצים… בשורה האחרונה מי שבוחר את ראש העיר זה לא הם אלא העסקנים.
אני מתחייב להיות ראש העיר של התושבים כי אני פשוט זקוק להם כדי להיבחר הם "הבוסים" שלי, אם אכשל הם ישלחו אותי הביתה מהסיבה הפשוטה – במידה ואבחר העסקנים בעיר לא ימחלו לי על זה לעולם ויעשו הכל כדי שפעם הבאה לא אשאר בתפקידי. הצורה היחידה בה אוכל לנצח אותם גם בפעם הבאה היא על ידי שהציבור פשוט יעמוד מאחוריי וזה יקרה רק אם אתאמץ בעבורם.
אני אומר מפורשות אני רוצה להיות ראש עיר גם בפעם הבאה… אני לא מתבייש לומר שאני רוצה פנסיה מהעירייה ואעשה הכל כדי שהתושבים -הבוסים יהיו מרוצים מעבודתי וילחמו כדי להשאיר אותי על הכסא.
האם עניין תמיכת מועצת גדולי התורה ברובינשטיין לא מפריעה לך?
רבני העיר לא הורו לבחור ברובינשטיין, רב העיר הרב אורדנטליך אמר ש"אין זה מעניינם של הרבנים לומר את מי לבחור לוועד בית". בערים בעייתיות כמו ירושלים יש משקל רציני לכל בחירה במידה והקול לא יועיל הוא בעצם מזיק כיוון שהוא הפסד של קול. בעיר כמו ביתר עילית שכל תושביה חרדים וכל הנבחרים המועמדים הם יראי ה' אין שום סיבה להעדיף מועמד אחד על משנהו אם לא שהוא פשוט יהיה טוב יותר עבור התושבים.
אם לא תבחר כיצד תנהג? האם תישאר במועצת העיר?
רבים שואלים אותי האם אהפוך לאופוזיציה לוחמת במידה ולא אבחר, תשובתי היא כי אני מתכוון בהחלט להשאר במועצת העיר ולנהוג כאופוזיציה אבל הגיונית, כלומר, לא אלחם בכל החלטה כיוון שרובינשטיין הוא זה שעומד מאחוריה אלא אראה כל דבר לגופו. התנהגות של אופוזיציה בכל מחיר גם פוגעת בתושבים.
בהחלט אעלה את הנושאים הכאובים במידה ולא יטופלו על ידי ראש העיר ואלחם על זכויותיהם של התושבים לפתרונות, כגון, ברחוב הרב ש"ך שם נוצרה בעיה ביטחונית חמורה בהעדר גדר ביטחון מתאימה והקרבה לכפר הערבי.
גם אם אבחר אני לא יכול להבטיח שאוכל לעשות כל דבר, יש דברים שאורכים זמן ויש צורך בגיוס כספים ממשרדי הממשלה דבר שיכול לקחת חודשים ארוכים, אני מבטיח לפעול בנושאים אלו במיטב יכולתי ולפנות אל מי שצריך לפנות מבלי להזניח ולהיזכר רק לפני הבחירות בתושבים.
מה תשנה בהתנהלות העיר?
אני מתכוון להביא את ההשכלה והיכולות שלי גם לניהול העירייה, יש כאלה שאומרים לי שאחרי עיריית ירושלים, עיריית ביתר עילית זה משחק ילדים אך אני בהחלט לוקח את הדברים ברצינות כיוון שעל אף שאני נמצא ליד מקבלי ההחלטות כבר שנים רבות אני עדיין לא הייתי בעמדת מקבל ההחלטות עצמו.
לפי תפיסת הניהול שלי התושבים כאמור הם לפני הכל מעבר לכך אבזר סמכויות במחלקות העירייה, כיום ישנו מצב שכל דבר כמעט מגיע ללשכת ראש העיר דבר שמקשה על המערכת להתנהל כראוי וגורם להקטנת ראשים ובפועל לטרטור וסחבת לאזרח הפשוט. על פי השיטה שלי על ראשי המחלקות והפקידים לפתור את רוב הבעיות במחלקה שלהם מבלי שראש העיר צריך להתעסק בזוטות. תפקידו של ראש העיר לעסוק בפיתוח העיר ובהבאת פרויקטים חדשים בעיר ולא בשביל להתקשר למחלקת ההנדסה בכדי לאשר מרפסת.
הרב זיידה, משפט אחרון לסיכום:
כל הצבעה בי גם אם לא אבחר היא תזכורת לעסקנים ונבחריהם שהתושבים גם קיימים וכי יש להם צרכים שלא בהכרח קשורים לצרכי העסקנים וקידום האינטרסים העצמי שלהם. אם לא אבחר זה יהיה ניצחון חד לעסקנים על פני התושבים, ניצחון שיראה שהקונספציה בה התושב הוא אין ואפס והעסקנים הם אלו שמנהלים וקובעים מי ייבחר היא זו שניצחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה