יום שני, 23 ביולי 2018

סיכום הפגישה של בעלי העסקים עם ראש העיר רובינשטיין

נראה שרובינשטיין מבין שבביתר יהיו בחירות ואין ברירה, בביתר צריך להתייחס לציבור ולא רק לעסקנים.

להלן עיקרי הדברים כפי שהובאו על ידי אחד המשתתפים.


א. בנוגע לכניסה המקורה לפני חנויות שהצטרפה לחיוב האחרון. ראש העיר הנחה את צוות הגבייה כדלהלן: מי שמשתמש בשטח ומוציא סחורות - ישלם. מי שלא משתמש בשטח - יקבל פטור מארנונה עליו. בימים הקרובים נפרסם כתובת מייל אליה אפשר יהיה לשלוח תצהיר שבו יצהיר בעל החנות על כך שאינו משתמש בשטח הזה ומבקש עליו פטור. 
בני מנהל הגבייה ביקש להוסיף, במידה והפקחים יצלמו שבעל המקום כן משתמש בשטח והתצהיר היה שקרי, הוא יקבל חיוב רטרוקאטיבי גם על 2017. כך שחשוב להיצמד לאמת בעניין זה.

ב. בנוגע לשטחים משותפים שהתנפחו מאד, ראש העיר הנחה את מנהל הגבייה מר בני לצאת לשטח להיפגש עם הסוחרים במקום יחד עם המודד.
הדברים נאמרו ביחס למרכז המסחרי חיים זקן - בו על סוחרי המקום לתאם עם מר בני את הפגישה האמורה, בה כל הטענות ייבדקו בשטח מול מפות המדידה.

כנ"ל כל מרכז מסחרי שסוחריו מרגישים שהמדידות לא מדוייקות - אפשר לתאם עם מר בני והוא יבוא לשטח להוכיח את המדידות.

ג. לגבי כל הסוחרים שיש להם השגות אישיות בנוגע לארנונה העסקית, אנשים שחושבים שיש להם מטרים מיותרים ושאר ירקות, ייקבע יום קבלת קהל מיוחדת בלשכת מנהל הגבייה, ביום זה יישב במקום נציג לשכת ראש העיר + מנהל הגבייה  + המודד, ויישמעו טענות הסוחרים. הפגישות ייעשו בתיאום מראש, והודעה על מועד הפגישה תפורסם בעיתונות (תחילת חודש אלול)

ד. בנוגע לאגרת שמירה בה מחוייבים בעלי העסקים המתגוררים בעיר - ראש העיר העיר שאם נתנגד הוא יתחיל לחייב אגרות שמירה לפי מטר מרובע ואז החיוב אמור לטפס... בקיצור עדיף לשתוק בעניין זה.

ה. בפגישה עלה שמחיר הארנונה העסקית בביתר הוא מהנמוכים בארץ נמוך משמעותית מאלעד, בית שמש, בני ברק וירושלים - שנבחנו, וגבוה רק במעט מהארנונה במודיעין עילית.
בנוגע לסעיף ה' לעיל, ראש העיר הבטיח שהמחיר לא הולך לטפס בעתיד הנראה לעין, מלבד העדכון השנתי של אחוזי העלייה הקבועים.

ו. בנוגע לבעיות ספיציפיות של בעלי עסקים שהועלו בפגישה הציע עוזר ראש העיר ר' יהודה דייטש. להפנות אליו בקשות מיוחדות והוא ינסה לעזור באופן אישי.

ז. העלינו בקשה ליצירת תעריף נפרד למחסנים וגלריות, בנוגע לעניין זה הגזבר היה סקפטי ואמר שבעבר משרד הפנים לא אישר דבר כזה, בכל אופן ראש העיר הנחה אותו להכניס בצו הארנונה ל2019 את הסעיף הזה ולנסות להעביר את זה במשרד הפנים. ראש העיר לא הבטיח שיצליח בעניין זה - רק שינסה.

באופן כללי, התרשמתי שכב' ראש העיר עשה הכל כדי שהסוחרים ירגישו שהוא בא לקראתינו, ואני מעריך את הדברים מאד.

תגובה 1:

  1. אנונימי26.7.2018, 14:32

    בקיצור יעלו להם את הארנונה ולנו את המחירים ונמשיך לקנות רק בירושלים וגמרנו ימשיכו להיסגר עסקים.

    השבמחק