יום שני, 4 בנובמבר 2013

מחיר שיא בביתר: 460 אלף שקל ליחידת קרקע

המכרז הקטן לשלושים ושש דירות ברחוב אוהב ישראל ריכז אליו תשומת לב רבה ולא פחות משש עשרה יזמים וקבלנים התמודדו על חלקה קטנה זו * לאחר פרסום תוצאות המכרז מתברר כי המחיר זינק לשיאים חדשים * כתב "פתרונט" עושה סדר בסאגה שהתרחשה בעיר התורה והחסידית, ביתר עילית ומנסה להבין: האם מדובר במחיר מופרז או סביר
חיים שיף | א' כסלו תשע"ד

היום פורסמו תוצאות המכרז של 36 דירות בביתר עילית: הזוכה הוא הקבלן חיים זקן, מי שבנה במרוצת השנים מאות דירות בביתר, במחיר של 460 אלף שקל על הקרקע כולל פיתוח ומע"מ.

מדובר בסכום שיא על קרקע בביתר עילית, מה שממחיש כי קיימת מצוקת דיור קשה וקבלנים ויזמים מוכנים להקפיץ את המחירים לגובה העיקר לזכות במכרז. לפי מידע שיש בידי "פתרונט", קבוצת רכישה מסודרת הגיעו לזקן, מסרו לו את הכסף וביקשו ממנו שהוא יתמודד וימכור להם את הדירה במחיר סופי ומוסכם.

מבדיקה באתר של 'רשות מקרקעי ישראל' מתברר, כי למכרז זה הוגשו לא פחות מ – 16 הצעות. אל תשכחו, מדובר בסך הכל בשלושים ושש דירות. ועל מספר קטן של דירות אלו התמודדו 16 יזמים וקבלנים – שבדרך גם הקפיצו את מחיר הקרקע לשיאים חדשים.

מי שכמעט זכתה במכרז, היא קבוצת הרכישה של עו"ד אהרן פרובר, שריכז 36 נרשמים. המחיר שפרובר הגיש עמד על 440 אלף שקל ליחידת קרקע. פספוס של 20 אלף שקל לעומת ההצעה הזוכה של זקן.

לא לקחתי ריווח יזמי

בשיחה שערכנו עם עו"ד פרובר מתברר כי מדובר בקרקע במיקום מאד מבוקש ברחוב אוהב ישראל, ולכן היו כל כך הרבה מתמודדים על הקרקע. לגבי הצעת המחיר, טוען פרובר, כי מדובר בהצעה ריאלית וכי הוא הבטיח לרוכשים להגיע לתקרה של מליון וחמישים אלף שקל לדירת חמישה חדרים.

"לפי התב"ע ניתן לבנות 112 מטר בכל דירה, אם אנחנו מצרפים את המחסנים - ניתן לבנות בכל דירה 120 מטר, שזה יוצא דירת חמישה חדרים לכל רוכש. בהחלט מחיר סביר לדירה כזו בביתר", אומר פרובר.

את השטח של המחסנים לא ניתן לנייד כזכויות בנייה לדירות הממוקמות בקומות העליונות, אבל ניתן לבנות בקומת קרקע ובקומת מינוס, דירות בגודל של 90 מטר של השטח העיקרי ולהוסיף לדירה עוד 30 מטר של מחסנים, ואת הזכויות בנייה שנשארו (כתוצאה מבניית דירות 'קטנות' יותר מהשטח העיקרי) ניתן לנייד לדירות בקומות העליונות. בקיצור, בסופו של יום כל דירה היא של 120 מטר רבוע.

לדבריו, "המחיר למטר בנייה עומד על 3,500 שקל (מעבר לקו הירוק הבנייה זולה יותר כי לא צריך לשלם 2,000 שקל כל חודש עבור כל פועל לאישור בטחוני), והוסף לכך את האגרות השונות, חברת ניהול, פיתוח פרטי ועוד – והגענו לסכום של מליון ועשרים אלף שקל. הוספנו עוד שלושים אלף שקל, למקרה שמשהו לא יסתדר לפי התוכנית", אומר פרובר.

חשוב לציין, כי לפי הצעת המכרז אם הקבלן יסיים את הבנייה בתוך שלוש שנים, הוא אמור לקבל בחזרה 15 אחוז מערך הקרקע, שבמקרה דנן מדובר בכחמישים אלף שקל. על הרוכשים לדעת נתון זה שיכול להוזיל להם את העלות הסופית של הדירה.

פרובר מתעקש כי הוא לא גבה בפרויקט זה ריווח יזמי, אלא השאיר לעצמו את הבנייה על גג וזה הרווח שלו מפרויקט זה. לדבריו, כל מי שרכש דרכו גם היה חוסך את דמי העו"ד, שכן הוא עצמו שממש בתור עו"ד והוא לא היה גובה תשלום מהרוכשים.

מקור : אתר פתרונט

2 תגובות:

  1. אנונימי5.11.2013, 13:43

    אבל 'שערים' השמיץ את הקובצות רכישה, אפי' שהם מסבירים את עצמם יפה, מענין אם 'שערים' השבוע יתנצל על ה'חשיפה' שלו בערב שבת.

    השבמחק
  2. אנונימי5.11.2013, 13:44

    זה אותו 'חיים זקן' שרוצה לבנות דירות ציבוריות ברח' ויזניץ ?

    השבמחק