יום שישי, 30 במאי 2014

"הכבישים האדומים" בביתר

ביום רביעי, נשמע חריקת בלמים איומה. ילדה קטנה נפגעה ברחוב החוזה מלובלין, ע"י רכב חולף. קרה נס גדול,  וב"ה מצבה של הילדה טוב.
במקום כבר קרו תאונות, וזה מהווה תמרור אזהרה מהבהב.
כידוע, הרחוב המרכזי בכל גבעה ב', הוא רחוב הכניסה הראשית לעיר, המגיד ממזריטש, ובהמשך לו, החוזה מלובלין. בתוך שני אלו, יש כמה מוקדים מסוכנים ביותר. מוקד ראשון: רחוב מזריטש פינת חב"ד. ריכוז בלתי אפשרי של מוסדות ציבור, תחנות אוטובוס, מעברי חצייה, ומחסור חמור בחניות ליד מוסדות הציבור, מהווה סכנה יומיומית בכל יום ויום. לא ברור לגמרי, כיצד תכננו את העיר שכביש אחד מהווה ציר מרכזי ומקשר לכל הרחובות (המבנה המעגלי של העיר יוצר ברחובות אלו כביש שדרה שממנו מסתעפים כולם) והכביש מאוד צר ביחס לכך. יש מקום בקושי לשני רכבים, או אוטובוס ורכב פרטי, חניות מלאות בצדדים, והרי סכנה ברורה ומיידית. ילד שצץ בכביש לפתע פתאום ו... סכנה! שלא לדבר על 'חכמולוגים' שחונים חנייה כפולה. "רק כדי לקחת רגע את הילד". בנוסף לכל אלו, יש את איזור רמי לוי, שם מלגזות פורקות סחורה מהבוקר ועד הערב. במקום שיפרקו בחניות הצמודות להם, ממלאים אותם בשברי משטחים ועוד מרעין בישין. ספסלי קפה לעובדים, מיחזור קרטונים. משאיות? שיפרקו ברחוב! יש תחושה שבגלל שזה עיר חרדית, אז המודעות למפגעים נמוכה, ולאיש לא איכפת. אתה עובר באיזור, ואתה נחרד כשלפתע צץ לך נהג מלגזה לתוך הכביש.

לסיכום:

א. חייבים לבנות מעגל תנועה בפינת חב"ד מזריטש, ולפתוח את החניות לציבור שליד בית הספר קול יעקב.(למרות שהמנהל מתנגד בתוקף וסגר את הכניסה)
ב. חייבים ליצור הרתעה ממשית מול מנהלי סניף רמי לוי, בהתנהלות פריקה מופקרת של משאיות ומלגזות מסכנות ציבור.
ג. בטווח הארוך, יש להרחיב את הכבישים, אפילו על חשבון רוחב מדרכות. הרי כל שנה בונים רחובות שלמים נוספים. מהיכן בדיוק עוברים כל הרכבים ואוטובוסים לרחובות אלו?  חייבים להרחיב את הכבישים המרכזיים!
ד. מרמי לוי, ועד השטיבלאך בדרכי איש, אין מעבר חצייה אחד! הגיע הזמן לדרוש זאת, ויפה שעה אחת קודם.

הבאנו כאן מספר פתרונות, אם יש עוד רעיון נשמח לשמוע עליו.


התאונה שקרתה ביום רביעי השבוע


2 תגובות:

  1. אנונימי30.5.2014, 9:27

    צודק לגמרי. המצב נהיה צפוף מיום ליום.

    השבמחק
  2. אנונימי9.6.2014, 12:30

    במזריטש פינת חב"ד עכשיו בתהליך אישורים לכיכר

    השבמחק