יום חמישי, 11 ביוני 2015

הכתבה ב"מבט" חשפה טפח - תגובת העירייה חשפה אותה במלוא קלונה



דומה, שאין צורך להכביר במילים. הכתבה ששודרה ב"מבט", גילתה טפח ממה שקורה בעיר.

כאן באה מיד תגובת העירייה, והראתה עד כמה הלחץ והבלבול שררו בקומה ג' בעירייה, וחשפה אותה במלוא קלונה.

עם כל ההוצאה הבלתי סבירה כ-35,000 ש"ח בחודש על שירותי דובר המועסק דרך חברה חיצונית (המנוגד להמלצות החוק), עדיין לא הצליחו בעירייה (למרות הגהה מילה במילה של ראש העיר) להוציא הודעה נכונה, והיא נראית יותר כרשת דייגים קרועה מלאה בחורים. הנה התגובה במלואה, עם כמה הערות קטנות שלנו בסוף:


"עיריית ביתר עילית דוחה בשאט נפש את גיבוב הטענות המופיעות בכתבה.
מדובר במיחזור טענות ישנות של עובד שסרח, נמצא בהליכי פיטורין מהעירייה, ומחפש האשמות מתחת לאדמה.
אגף החינוך בעיריית ביתר עילית מתנהל במקצועיות וביעילות, וקוצר שבחים רבים על התנהלותו.

 לפרטי הטענות:

1. בעניין מבנה ביה"ס של "קהל עדת ירושלים" ברחוב המגיד ממזריטש: ביה"ס נבנה ע"פ פרוגרמת משרד החינוך למוסד על-יסודי ולא לחינוך מיוחד. בעבר כשהיו בעיר מעט תלמידי תיכון, אפשרה העירייה שימוש זמני במבנה כפתרון למוסד המיוחד. בהמשך העבירה העירייה את המבנה בהתאם לייעודו המקורי - עבור תלמידים בגילאי תיכון של "קהילת עדת ירושלים - המתמידים" - קהילה גדולה בעיר.
רוב התלמידים במוסד הם תושבי העיר. אין ביכולת העירייה למנוע קבלת תלמידים מירושלים, בדיוק כפי שאין ביכולת עיריית ירושלים למנוע קבלת תלמידים מביתר.


2. ניתוק חשמל לביה"ס של החינוך המיוחד ומצב ביה"ס: מדובר במוסד פרטי ולא עירוני. העירייה איננה משלמת חשבונות חשמל למוסדות פרטיים, אלא מתקצבת את התלמידים באמצעות "אגרות חוץ". ניתוק החשמל ע"י חברת החשמל נעשה בשל אי-תשלום החשבון ע"י המוסד.
לצערנו, אין בביתר מספיק מבני קבע, ולכן מקצת מהתלמידים לומדים לצערנו בקרוואנים. אנו פועלים מול משרד החינוך לקבל מבני קבע נוספים.


 3. בעניין ילדים הנוסעים כביכול לירושלים בשל היעדר מקום לימודים בעיר ו/או אפליה עדתית: הטענה חסרת בסיס לחלוטין! אין ילד שלא שובץ למוסד לימודי בעיר. אין בסיס לטענות על אפליה עדתית. אם הורים החליטו לשלוח את ילדיהם מחוץ לעיר, הדבר נעשה משיקול אחר שלהם, לא מהיעדר מקום לימוד! נוכל להוכיח זאת פרטנית לכל שם תלמיד שיינתן.

 4.  הטענה לקיום אולם שמחות בביה"ס נתיבות שלום: הנהלת המוסד השקיעה מכספה בחדר אוכל מרווח עבור כ-1,000 תלמידי המוסד הלומדים יום שלם - כולל הזנה. לטענתה, מעולם לא נערכו שם אירועים שאינם אירועי בית ספר, בוודאי לא אולם שמחות מסחרי.

 5. בתי עסק במוסד חינוכי ברח' המגיד ממזריטש: העסקים פועלים בחלל שנבנה באופן פרטי תחת מבנה ביה"ס, לא על חשבון כיתות לימוד, לא מתקציב משרד החינוך. הכניסה לעסקים חיצונית לחלוטין.
למרות הנ"ל, בשל הסמיכות לביה"ס, הוציאה העירייה צו סגירה לחנויות."


עד כאן תגובת העירייה.

הערות:


1. "דוחה בשאט נפש"=זלזול. אם כל כך מזלזלים בעירייה בתחקיר של "מבט", למה צריך את כל הנימוקים המפולפלים?
איזה תירוץ מוזר ודחוק, להביא מוסד שפעל בירושלים, ובמקומו לדחוק חינוך מיוחד מתושבי העיר לקראוונים דלוחים??? תראו את הנוסח הפתלתל: "קהילת מתמידים - קהילה גדולה בעיר". מתחמקים מלומר את האמת: הביאו מוסד שהיה בירושלים - על חשבון חינוך מיוחד, שהושלכו לערימת גרוטאות.

2. "רצח את הוריו ואמר שהוא יתום": הוציאו קודם את תלמידי ביתר בחינוך מיוחד מהמבנה לקראוונים דלוחים, ואח"כ צועקים: "אין די מבני קבע בעיר - פנינו למשרד החינוך..." בושה.

3. "אין ילדים שלומדים מחוץ לעיר מהיעדר מקום לימוד". בא נראה את כל המקורבים לצלחת, שולחים את ילדיהם לערימת קראוונים בחום הקיץ בלי חשמל ומזגנים. יש רבים שנוסעים ללמוד בירושלים כי שם אין קומבינות ושם בתי ספר לא מוסבים לאולמי שמחות, וחנויות פאר. שם המבנים ראויים.

4. לגבי אולם השמחות, הכתבה לא חשפה ולו טפח ממה שקורה באולמות השמחות הגדולים שיועדו לחינוך והוסבו לאולמי שמחה, כשמישהו מקורב לצלחת קוצר את הפירות, הישר לכיסו, כך שחודש מראש ה'אולם' תפוס, כשבפועל המקום נועד לטובת התושבים.

5. התשובה המגוחכת: "העסקים פועלים 'בחללים פרטיים' תחת מבנה בית הספר". א. האם העירייה אישרה לבנות את החללים? ב. האם העירייה, נעבעך, לא ידעה שקיימים חנויות מתחת לבית הספר? או שמה, זה ניתן כתשלום על משהו? (ח"ו) האם מישהו משלם על החנויות שכירות? ואם כן למי? זה לא בחינם! האם מישהו פרטי השתלט על יסודות בית ספר שנבנה בהשקעת משרד החינוך בתשע מליון שקלים?! זה לא סביר. מי הבעלים??? (רמז: אף אחד לא יודע)

הרבה שאלות, ותשובות אין. להיפך, תגובת העירייה מעלה יותר תמיהות מהכתבה עצמה.

על זה משלמים תושבי ביתר 35,000 שקל בחודש???

9 תגובות:

  1. אנונימי11.6.2015, 2:06

    תגובת העירייה ממשיכה לצחוק עלינו בפרצוף. בושה לעיר שזה ראשה.

    השבמחק
  2. אנונימי11.6.2015, 2:09

    איפה האחריות של המנהל בסיפור הזה? הוא לא יודע מה צריך לעשות בכדי לקבל עזרה מהעירייה?

    השבמחק
  3. אנונימי11.6.2015, 3:43

    המאפייה של רובינשטיין נצחה - הורידו את הנושא מ'בחדרי'

    השבמחק
    תשובות
    1. השאלה באיזה אופן הם הסכימו להוריד? אם לא מכספי העירייה שילמו להם על כך אז איך?

      מחק
    2. כמה עולה להוריד כתבה מהאתר בחדרי חרדים מי יודע? הם נותנים קבלות או שזה מזומנים במעטפות?
      אברהם שוליאקוב

      מחק
    3. ומה עשו או יותר נכון לשאול כמה שילמו לכיכר השבת ולשאולזון שלא יעלו את הנושא?
      בעידן האינטרנט קשה לסתום פיות!
      אברהם שוליאקוב

      מחק
  4. לא לשווא מאיר הוא יושב ראש פורום הרשויות החרדיות בישראל! הוא יכול ללמד את כל ראשי ערים לעשות קומבינות! גרעון ענק בתקציב?! אז מה? זה לא נורא!

    השבמחק
  5. אנונימי11.6.2015, 12:25

    מערכת אתם טועים , כולם יודעים מי הבעלים של המקום , לברנש קוראים יוחי ערנטל שותפו הסמוי של כלומשטיין , הם שניהם ביחד שודדים את קופת העיר ללא הפסק , הכלומשטיין הזה גם נתן ליוחי את החלל מתחת לקניון ברחוב הרב שך כדי להפעיל אולם שמחות דבר שכל תושבי הרחוב מתנגדים נחרצות להפעלת אולם שמחות בלב איזור מאוכלס במאות משפחות , תושבים יקרים עשיתם טעות גורלית בכך שנתתם קדנציה נוספת לראש העיר הכי מושחת במדינה , אל תחזרו שוב על הטעות הזאת , שכל אחד יעשה את חשבון הנפש הפנימי שלו האם הוא רוצה חיים שלוים או חיים בצל אנשים מושחתים המוצצים את לשד עצמותיו וחיים על חשבונו תוך צפצוף ארוך על כל העולם, רבותי תתעוררו.

    השבמחק
  6. מי יודע לכמה בתי ספר בעיר העירייה משלמת חשמל?

    השבמחק