יום חמישי, 5 ביוני 2014

איליה וקוץ בה: אושרו לבנייה בביתר 484 דירות. השאלה הגדולה מי ירוויח מכך?

הידיעה כפי שפורסמה:

"ראשי מועצות ביש"ע קיבלו עדכונים מהשר אורי אריאל וממשרד הבינוי והשיכון, כי המשרד יודיע באופן מיידי על שיווקן של כ-1,500 יחידות דיור. יותר מאלף דירות ייבנו בהתנחלויות, בעיקר בגושים הגדולים, ו-400 ייבנו בירושלים.
 על פי ההחלטה, עליה סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל, ישווקו באפרת 223 דירות חדשות, בביתר עילית 484 דירות, באדם 38 דירות, באריאל 76 דירות, באלפי מנשה 78 דירות ובגבעת זאב 155 יחידות דיור - מתוכן 55 באגן האיילות. בירושלים אושר שיווקן של 400 דירות בשכונת רמת שלמה."



הבעיה הגדולה בביתר, מתחילה בניהול כושל של המכרזים, בצורה כזו שגם אם יבנו מחר אלפיים יחידות דיור, המחירים בביתר יישארו גבוהים באותה מידה. אסביר את הסיבות לכך:

תופעת "קבוצות הרכישה". פעם, היו ניגשים למכרזים קבלנים מורשים בלבד. היום, כל תושב ביתר מכיר את התופעה של קבוצות לא מקצועיות בלשון המעטה, המנסות לפתות רוכשים להירשם אצלם, ומראים לרוכש הפוטנצייאלי תרשים לא ברור ולא מגובש, עם הבטחות על "מחיר נמוך במיוחד", מה שמתברר כלא נכון במקרה הטוב, וסחיבה של הבנייה לאורך שנים במקרה הרע. (כתבה מפורטת על החסרונות בקבוצות רכישה מסויימות, נכתבה כאן בפירוט). לא ברור האם קברניטי העיר רק "מעלימים עין", או שנוח להם עם המצב השערורייתי הקיים.

כל הקבוצות ה'קיקיוניות', מציעות למשרד השיכון מחירים מופקעים כדי לזכות בקרקע. לדוגמא: 500000 שקל לקרקע של כל דירה, בשעה שזה היה עד לפני חמש שנים מחיר של דירה קומפלט! יוצא מכך שעם רווח ריאלי לקבלן, דירה בנויה של ארבעה חדרים (על הנייר...לעוד שלוש שנים) יכולה לעלות החל ממליון שלוש מאות! וזה במקרה שהכל הולך כמו שצריך... שההיתר מגיע בזמן, שרוכשים לא מתחרטים באמצע, שהקבלן לא מתעכב, ושהעו"ד של הקבוצה לא תובע את הקבוצה.

בשורה התחתונה, דירה על הנייר לעוד שלוש שנים, עולה יותר מדירה קיימת לכניסה מיידית, במרכז העיר!

בנוסף לכל זה, עדיין אנשים עלומים מנהלים בביתר את השיווק של הדירות. אין גוף מוכר וכפוף לרבני העיר, שיכול לפעול משיקולים עניניים למי מגיע לקנות דירה איכותית וגדולה ולמי לא (לצערינו חוסר בדירות חדשות גרם  שזה נהיה "זכאות" לרכוש דירה איכותית) לדוגמא: משפחה מרובת נפשות. יש לתעדף אותה ברכישת דירה, ולא כמו היום, שה'מקורבים לצלחת' מתחלקים בעוגה, והפירורים לשאר...

השאלה היא, אם קברניטי העיר (אם יש דבר כזה בביתר) ישכילו לעשות סוף לכל חגיגת היזמים-המחפשים-להתעשר-ברגע, ויסדירו סוף סוף בצורה ברורה את כל הנושא שנקרא "שערוריית הדירות בביתר", או שיבנו עוד מאות יח"ד, ומי שיהנו מכך הם מקורבים, משווקים עלומים מחוץ לעיר, וחברות קיקיוניות, שאחרי חודש ימכרו את זכותם בקרקע לחברה אחרת. ימים יגידו.
הדמייה של פרוייקט בביתר (תמונת אילוסטרציה - אין קשר לנאמר בכתבה)

9 תגובות:

  1. אנונימי5.6.2014, 5:05

    בואו נתערב שרובינשטיין יפרסם בעיתונו שהמכרז בוצע בגלל הלחץ שהפעיל על ביבי כשנפגשו...

    השבמחק
  2. אנונימי5.6.2014, 8:52

    היה צריך שרבני העיר יקחו יוזמה ויאסרו על קבוצות לא מוכרות לגשת למכרזים. למה כשדייר חדש מגיע צריך אישור מרבנים, וכשבאה קבוצה לא מוכרת יכולה לעשות כל דבר? באמת שערוריה.

    השבמחק
  3. אנונימי5.6.2014, 14:34

    כתבה קנטרנית ללא שום בסיס

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי5.6.2014, 23:18

      כתבה קנטרנית? בא תספר לנו מי הצליח לקנות לילדיו דירה כאן בעיר פרט לאלה המקושרים במקומות הנכונים, הגיע הזמן לעשות סוף לשחיתות ולתת לתושבי ביתר שמחתנים ילדים לקנות דירות לילדיהם שיוכלו לגור ליד ההורים, ולהעיף את כל המעכרים והמשווקים בראשות מ . ה .מהעיר הזאת.

      מחק
  4. אנונימי6.6.2014, 1:32

    למגיב מעלי. לטענתך שזה ללא בסיס. בדקת ואתה מעודכן במה שקורה בימים אלו ממש עם "קבוצות הרכישה"? או שאתה לא גר כאן. מנסים ללא הצלחה לשווק 104 "דופלקסים" ללא הצלחה כבר קרוב לחצי שנה. אז כנראה שהכותב יש לו על מה להתבסס.

    השבמחק
  5. אנונימי6.6.2014, 10:50

    מגיב נכבד, אני גר בעיר הזאת 13 שנה ואני יודע טוב מאד מה קורה כאן, לטענתך על 104 דופלקסים שאינם נמכרים התשובה פשוטה , מי צריך כאן בעיר דופלקסים של 200 מ"ר בסכום של מליון וחצי ש"ח? תנו לנו דירות 3 חדרים בסכום כמו באפרת , למה רק בעיר חרדית צריכים לשדוד את הציבור? מדוע אצל השכנים בצור הדסה הקרקע עולה רבע מחיר מביתר? ובכן כאן נכנסים המעכרים , הם אומרים לקבלנים תציעו מחיר גבוה על הקרקע הציבור החרדי מטומטם הוא ישלם בכל מקרה ואם לא אנחנו נביא לכם משקיעים וספקולנטים הם כבר יקנו את הדירות,אני בטוח שכעת התמונה ברורה לך יותר, ואם לא תסביר בבקשה מדוע קרקע בצור הדסה עולה 150 א"ש , ובביתר קרוב ל500 א"ש , הכל קומבינות בין המעכרים והקבלנים ,אתה הבנת? ואת המחיר אנחנו משלמים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי8.6.2014, 3:36

      בצור הדסה פורסמו השבוע דירות 3 חדרים בין 750-800,000 שח
      כנראה מ.ה. עדיין לא הגיע לשם
      הגיע הזמן לצאת עם חרם עד להורדת מחירים

      מחק
  6. אנונימי8.6.2014, 15:04

    חברי מועצת העיר שנבחרו בבחירות האחרונות, הרימו קול זעקה, דמם של הורי הילדים שנישאו בשנים האחרונות זועק אליכם , אתם פרנסי העיר האחריות מוטלת עליכם למצוא פתרון למחירים המטורפים של הדירות בביתר, אתם יושבים בוועדת תכנון ובנייה אל תאשרו לקבלנים שמעסיקים מאכרים לבנות , הגיע הזמן להפטר מאותם מושחתים מוצצי דמם תרתי משמע של תושבי העיר , תושבי העיר מתחננים בפניכם אנא תנו לילדינו לגור כאן בעיר האהובה על כולנו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי9.6.2014, 11:48

      דברים היוצאים מן הלב. אין ספק שאם ייקח זאת נבחר ציבור ויטפל בעניין, יזכרו לו תושבי ביתר לשנים רבות. הלוואי ויהיה מישהו כזה.

      מחק