יום ראשון, 16 בפברואר 2014

לקרוא ולא להאמין

בס"ד

זו לא פעם ראשונה שתושבי ביתר משפשפים עיניהם בתדהמה, אבל הפעם זה נראה הזוי לחלוטין. בכתבה "מטעם", שהתפרסמה ב"ידיעון לכל המרבה במחיר", נכתבו דברים שאפילו הנייר כבר אינו סובלם. כותרת ראשית שמכריזה על תבר"ים (תקציבים בלתי רגילים) ע"ס 86 מליון שקלים! לטובת מעונות, כיכרות, תקציבי גישה לנכים וכו' וכו'. רק שמשום מה האזרח הקטן, כמה שאלות מנקרות במוחו. שאלות שאינם נותנות מנוח. והשאלות רק הולכות ומתעצמות, מכל כיוון שמסתכלים.

1. אם יש מצד אחד חדלות פירעון של העירייה בעשרות מיליונים, ומצד שני 86 מיליון שקלים. לא היה בריא יותר שלפחות חלק ילך על כיסוי גירעונות??

2. אם כל כך קל להשיג "תבר"ים" בסכומים אדירים כאלה. איפה "הבטלן" היה עד היום, ומדוע העיר ניראת כך??

3. נניח ש"הבטלן" מוכשר ומסוגל להשיג כאלה סכומים לטובת תושבי העיר. אם כך, מה הוא עשה במשך שש שנים? ומה עשו עם כל המיליונים שזרמו? ומדוע בבחירות הוא שיקר שהכל תקין???

4. האם ההקצאה של "התבר"ים" האלה עברה אישור והתייעצות עם חברי העירייה? אוליי למשל אין צורך בכל כך הרבה מעונות יום, ועדיף לבנות למשל כיתות לימוד במקום הקראוונים הדלוחים??? התייעצו עם מישהו בעניין?? או שממשיכה ההתנהלות המסואבת?

5. בשביל לתקן כמה בורות באמצע רחובות ראשיים צריך בשביל זה עשרות מיליונים? הרי צריך רק קצת רצון טוב. אז למה העיר כל כך מוזנחת?

6. השקעה של מליונים ביער האנגלי. זו אחת הבדיחות העצובות. אזור תעשייה ערבה הקיים, עזוב ומוזנח. הכי כדאי סגור, ג'מבו בקשיים, מאפייה לאחר שריפה, ובניין של אלפי מטרים עומד שומם ומשמים. שש שנים הזניחו תעשייה, תעסוקה, והשקעות. כן, וגם ארנונה מעסקים. ועכשיו? יער אנגלי? לא יותר מבדיחה עצובה.

7. להאשים את ה"מצב הסוציו אקונומי הנמוך". פשוט חוצפה. הרי רובינשטיין יצא בתרועה להזמין את כולם להסדיר הנחה. אז עכשיו לבכות שהגירעון הוא בגלל 60 אחוזים של מבקשי הנחות?? הרי גם מודיעין עילית במצב דומה, ושם אין גירעון מושחת שכזה.

8. יש גם "גזירות" שונות. עוד מעט יהיה אפשר להאשים גם את ג'ון קרי שר החוץ של ארה"ב. (בזמנו הבטלן תירץ חוסר בנייה חדשה בעיר בגלל אובמה)

9. תהליך התייעלות. בראשם קיצוץ של 5% בשכרם של הבכירים. "כל השומע יצחק"... 5%? כמה זה 60000 שקל לחודש פחות 5%? 57000 שקל. ומה עם הנהגים הצמודים שמקבלים שכר מלא? ומה עם העובדים הבכירים שבמקביל, ועם רכב ונהג צמודים עובדים גם בעבודה נוספת? או בשתי עבודות נוספות? זה נקרא התייעלות??? נמאס כבר מהשחיתות הזאת, מאייר. נקעה נפשם של כל תושבי ביתר, גם אלה ששמעו לדעת רבותיהם והצביעו לך. תתעורר!

10. ולגבי ה"חשב מלווה". תגיד, מאייר. אתה חושב שכל תושבי ביתר מטומטמים? הרי חשב מלווה זה לא אתה קובע. רק את הגירעון אתה קבעת. הכדור עכשיו רק בידי משרד הפנים. אתה מוזמן לשימוע, ואחריו יוצמד לעירייה בראשותך חשב מלווה. תרצה או לא. ואל תציג את זה כאילו תושבי ביתר הם בכיתה א'. "אני שוקל האם כדאי חשב מלווה או לא"... מילא, אם היית עושה מסיבת עיתונאים עם כל מלחכי הפינכה שלך, ואומר: טעיתי, נכשלתי, ועכשיו אנסה יחד עם חברי המועצה לתקן מה שעוד ניתן, ניחא. אבל להמשיך לשקר במצח נחושה לתושבי ביתר ש"אני ואפסי עוד"??? כבר נאמר על כל בעלי הגאווה הפסוק: "אם תגביה כנשר ואם בין כוכבים תשים קינך, משם אורידך נאום ה'". אין מה להתגאות מאייר. יש רק להודות בטעויות, ולנסות באמת לתקן. 

6 תגובות:

  1. בנימין16.2.2014, 14:02

    'מביש ומזלזל לכתוב על חשב מלווה 'בשערים' "פיתוי גדול לעירייה" במקום להתבייש במצב מתגאים בו ממש 'דל גאה'- סוף תגובה

    השבמחק
  2. אנונימי16.2.2014, 16:41

    יש שמועות שכלומשטיין מפעיל לחץ על הפטרון שלו מפרס 2 שידאג לקול קורא שיופנה לשר הפנים ולשר האוצר שיצילו אותם מוועדה קרואה ואולי אף חמור מכך,אוי ואבוי אם יגיע לביתר חשב מלווה או וועדה קרואה אף חרדי לא יוכל להוציא את האף החוצה מה שהיה בבית שמש זה רק משל.

    השבמחק
  3. אנונימי16.2.2014, 22:50

    מתי הוא כבר יודה שהוא נכשל? מה עוד צריך לקרות?

    השבמחק
  4. ביתריסט17.2.2014, 1:47

    בכל מצב הוא נראה כלומניק ופוץ.

    השבמחק
  5. אנונימי17.2.2014, 14:06

    שימו לב שחלק מהתקציב שהוא מתגאה בו זה ממוחזר למשל כל שנה הוא כותב בתברי"ם על המליונים לאולם תרבות ברחוב החוזה מלובלין, אז מדובר באותו מליונים שכלל לא הגיעו לידי מימוש וכל שנה מכניסים את זה בתברי"ם כאילו זה תקציב חדש ונוסף

    השבמחק
  6. אנונימי17.2.2014, 14:14

    כן, מאיר בקארוונים האלו הדלוחים מתפללים מידי יום מאות רבות של תושבי השכונה שלא זכו לשטיבלך, בלי שירותים מינימליים, מאיר תזכור גם שלפני הבחירות 'במסע העליות לתורה' הבטחת מזגן לבית הכנסת הזה עד 'פסח'

    השבמחק