יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

ווינט: לא לעולם חוסאן: הכפר הערבי הפך לעוין

דקירה, מכונית ממולכדת ואינספור הפרות סדר. השקט ויחסי השכנות הקרובים בין בית"ר עלית לכפר הערבי הופרו מאז 'צוק איתן'. במשטרה מזהירים: "זו סכנת חיים"

אלישע בן-קימון

פורסם: 21.08.14, 07:54

הסלמה בפעולות האלימות נגד יהודים בכפר חוסאן: ההתפרעויות שהחלו ביידויי אבנים הגיעו השבוע לשיא, כשבקבוק תבערה הושלך על תושב ביתר עילית שנכנס לכפר וגרם לו כוויות קשות.

רצף אירועי הטרור שהתרחשו לאחרונה בתפר שבין היישוב החרדי לכפר הערבי הסמוך מסב כאבי ראש לא קטנים לכוחות הביטחון. אם עד לפני כחודשיים שררו במקום יחסי שכנות טובים ומסחר משגשג, כעת ממליצה המשטרה ליהודים לא להתקרב לכפר: "מדובר בסכנה ממשית".


כוחות צבא בכניסה לחוסאן

עד פרוץ מבצע צוק איתן היה הקשר בין ערביי הכפר לתושבי בית"ר טוב מתמיד. עשרות תושבים נהגו להגיע מדי יום לחוסאן כדי לעשות שם קניות ובעלי

העסקים רכשו חומרי גלם בכפר וגייסו עובדים. גם תושבי יישובים סמוכים, כמו צור הדסה, נס הרים ובר גיורא הגיעו לקניות אצל שכניהם הערבים. "יש פה הכל, החל מחלקי חילוף למכוניות, בלוני גז וציוד קמפינג וכלה במסגריות. זה קרוב וזול", מסביר אשר מביתר עלית.

'השלום הכלכלי' ששרר בין היישובים השתלם לכולם. בעל מוסך בכפר מספר שרוב לקוחותיו הם חרדים. "לנו זה הכי טוב כי יש עבודה", הוא מסביר.

המצב השתנה עם חטיפתם של הנערים גיל־עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ז"ל. בתחילה נרשמו יידויי אבנים בכביש הכניסה ליישוב, שהסתיימו בשני מקרים בחלונות שבורים של מכוניות של יהודים, אך בלי פצועים. בתגובה הגיעו עשרות צעירים חרדים לכיכר שבין הכפר לעיר החרדית ויידו אבנים על כלי רכב של ערבים שחלפו במקום.

לפני כחודש התרחשה הסלמה נוספת, כשבעל עסק מביתר עילית נכנס לכפר כדי לקנות סחורה ונדקר בגבו. הדוקר נתפס אחרי חיפושים של צה"ל ושוטרי מחוז ש"י וסיפר בחקירתו שעשה זאת במחאה על מבצע צוק איתן.

כמה ימים מאוחר יותר הושלכו אבנים על מכוניתה של תושבת צור הדסה כשנסעה עם ילדיה בכביש וניצלה בנס. לפני כשבועיים חלה הסלמה נוספת כשלוחם משמר הגבול עצר מכונית תופת שניסתה לעבור במחסום ליד היישוב. ובשבת הושלך כאמור בקבוק תבערה לעבר תושב ביתר עילית שנכנס לכפר. האיש נכווה קשה ונזקק לטיפול רפואי.

חוסאן נמצא בשטח B, כלומר בשליטה ביטחונית ישראלית, וכוחות הביטחון ממליצים שלא להיכנס לתוכו. עם זאת, נכון לעכשיו מדובר בהמלצה בלבד ורבים לא חוששים להמשיך לעשות בו עסקים.

דובר צה"ל: "הכניסה לשטחי A אסורה על פי צו מפקד פיקוד מרכז. הכניסה לשטחי B מסוכנת אף היא ואינה מומלצת. צה"ל פועל במגוון דרכים כדי לקיים הסברה לתושבים בנושא זה, בין היתר באמצעות שלטי אזהרה בולטים בכניסה לכפר ושיח שוטף עם תושבי האזור".
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4561357,00.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה