יום רביעי, 29 בינואר 2014

על רמי לוי, תעסוקה והתבוללות. עד מתי?

בס"ד


מאת תושב שאיכפת לו


בתום חגיגה תקשורתית יפה, הוקמה חגיגית קואליציה של מפלגה אחת, והצלמים תקתקו במצלמותיהם סביב, כאילו מדובר ב"חגיגת הדמוקרטיה במיטבה". אבל האם כל ה"מחזיקי תיק" בתואר, הם יודעים בכלל על מה הם אמורים להיות אמונים? או שמא, מדובר במליצת כבוד בלבד? לדוגמא: מחזיק תיק תעסוקה. (אין כאן הכוונה למישהו ספציפי) כדי לטפל בנושא התעסוקה בעיר, ולפרט מהם המצוקות, תרחב מאוד היריעה, משום שמדובר בהשקעה עצומה בנושא שהוזנח קשות. אולם, אביא כאן דוגמא אחת מיני רבות, כיצד בשימת לב למתרחש סביבנו בעיר הזאת, ניתן וצריך לטפל באחת הבעיות הלא פשוטות.


כוונתי להתעלמות מצד מה שקורה בהתנהלות של "רמי לוי שיווק השיקמה". מדובר ב"סופר" אחד הגדולים באיזור, המעסיק עשרות רבות של עובדים. לכאורה הכל טוב ויפה. יש עבודה לכולם, כולל לבני דודינו מהכפר הסמוך, ועד אפילו חברון. אך דא עקא, עובדים תושבי העיר לא מחזיקים מעמד במקום. ומדוע? משיחה שערכתי עם מספר קופאים, הם מספרים שמגבילים אותם בשעות עבודה. אתה רוצה לעבוד יותר? לא אצל רמי לוי. רוצה להרוויח יותר משכר מינימום? לא ולא. אי אפשר. אז מה הפלא שעובדים תושבי העיר לא שורדים בממוצע יותר מחודשיים? את מקומם יתפסו שכנינו הנחמדים.
אגב נחמדים, גם נחמדים מדאי. שירות זהו דבר חשוב, אבל רבים כבר התריעו בעבר על סכנה של טמיעה והתבוללות ח"ו היל"ת. לא מדובר בחשש בעלמא. כבר קרו דברים, והיו גם הפגנות. היה מקרה לפני כשנתיים, ובו ראה אברך יקר תושב העיר התנהגות בלתי הולמת בלשון המעטה של רכב המשלוחים. הוא ניהל מרדף עיקש אחרי הטרנזיט הלבנה, והנהג ברח לתוך החנות. מיד התאספו במקום תושבים להפגנת מחאה ספונטאנית, הפגנה שפוזרה בסופו של דבר.


השאלה שנישאלת כאן: האם רמי לוי, שסניף ביתר ידוע כאחד הרווחיים שלו, מפחד להפסיד "כמה לירות"? מה יקרה לו אם הוא כן יסכים שעובד תושב העיר יעבוד קצת יותר שעות וישתכר יותר משכר מינימום? המניות שלו ירדו בגלל זה?? ברור שאם אצל קברניטי העיר זה לא נוגע, אז למה שלו יהיה איכפת?? הוא את המיליונים שלו יעשה, ובנתיים אף אחד לא מצייץ. מה שנקרא עובד בא ועובד הולך, והבית תמיד ירוויח. שלא לדבר על כך שבעקיפין כל חנויות המזון בסביבה הקרובה והרחוקה נאלצים לסגור את העסק. ראה דוגמאות: זול ובגדול, מחסני השוק, הכי כדאי, ועוד היד נטויה. ובנוסף, ולא פחות חמור, כבר עלה כאן בעבר נושא חריגות הבנייה שלו בשטחי החנייה שהוקצו בתחילה לטובת התושבים, והפכו לשטחי איחסון של רמי לוי. ואין בעירייה פוצה פה ומצפצף.


אז הנה דוגמא קטנה למחזיק תיק "תעסוקה". יש לך מה לעשות בעיר הזאת.

5 תגובות:

  1. אנונימי29.1.2014, 12:14

    אפשר לפעול בלי טובות מחברי העיריה , בא נראה התארגנות של כל התושבים לא קונים במשך שבוע כלום אצל רמי לוי, האם מישהו מוכן לזה? התשובה היא לא ! כי בציבור החרדי כל אחד דואג רק לעצמו ולא מוכן להתאמץ אפילו קצת בשביל לדאוג לכל הציבור .

    השבמחק
    תשובות
    1. בס"ד
      גם אני חושב כמוך, אבל כדי לנסות ולקרוא לתושבי העיר להחרים לשבוע את רמי לוי!
      אברהם שוליאקוב

      מחק
  2. בס"ד
    לפני 11 שנה ניסיתי להתקבל ל"רב שפע" (שפע שוק), אך מנהל סירב לקבל אותו, למרות שלא ביקשתי תנאים יותר טובים מהעובדים הערבים. העדיפו להעסיק ערבים על פני תושב העיר!
    התקבלתי לשאול זול, כי הם לא העסיקו ערבים (למעט תקופה קצרה).
    אברהם שוליאקוב.

    השבמחק
  3. בס"ד
    גם העירייה מעסיקה פלסטינים! זאת במקום לעלות את המשכורות של העובדים ולהעסיק תושבי העיר!
    אברהם שוליאקוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי29.1.2014, 20:41

      תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

      מחק