יום חמישי, 16 בינואר 2014

סיימנו • גועליציה מקיר לקיר. טורו של העיתונאי השדרן הבכיר הרב אברהם פרסטר

בס"ד

מאת: אברהם פרסטר

ט״ו בשבט תשע״ד 16/01/2014 19:59 


סוף השבוע הגיע. לא סתם סוף השבוע, אלא, סוף השבוע שבו נפל דבר במגזר החרדי, דבר מזעזע, אבל משום מה, החליטו כל כותבי הטורים ורושמי השורות להתעלם מהאירוע המזעזע, משל לא היה ולא נברא. ואם רק בשביל הסיכום השבועי הזה נוסדה הפינה הזו – דיינו!

לא. לא מדובר בחוק הגיוס, גם לא מדובר במלחמות הפנים חרדיות בין קבוצה אחת לאחרת, שכן רדיו קול חי אינו נוגע בסוגיות הקשורות למלחמות אחים בין דם ודם ובין נגע לפגע, אז במה כן מדובר?! מדובר במגה החרמה בביתר עילית, עיר שחגגה השבוע בקוקטיילים, ויסקי ועוגות קצפת את החרמתם של 20% מתושבי העיר. מאיר רובינשטיין החרים השבוע כל אזרח חמישי בעיר שבניהולו והזמין את החברים לחגיגה משמחת ועצובה.

זה התחיל בעצם לפני כשנה במקום אחר. לפני כשנה ניצח יאיר לפיד את הבחירות במגה ניצחון, 19 חברים בראשותו הפכו לחברי כנסת. מיד עם היבחרו הודיע לפיד באלגנטיות כי הסיסמה המרכזית שלו לניהול משא ומתן להצטרפות לקואליציה היא – רק לא חרדים. נתניהו שעליו הוטלה מלאכת הרכבת הקואליציה נפגש גם עם החילונים, גם עם הדתיים וגם עם החרדים, בסופו של יום קיבל ראש הממשלה את הוראת לפיד, החרים את החרדים ואימץ את הדתיים והחילוניים. יאיר לפיד חגג את ניצחון ההחרמה.

לפני מספר חודשים הסיפור הזה המשיך. תנועה חרדית באמצעות חלק מעסקניה חרתה על דגלה סיסמא מרכזית לניהול משא ומתן קואליציוני אחרי הבחירות לרשויות המקומיות, הסיסמא המרכזית של התנועה המדוברת דומה מאוד לזו של יאיר לפיד. לפיד קבע 'רק לא חרדים', התנועה המדוברת קבעה 'רק לא חרדים – תומכי תנועה חרדית אחרת'.

השבוע, לאחר שלפיד הוכיח כי אפשר להחרים את כל החרדים ואחרי שתנועה חרדית הוכיחה כי אפשר להחרים את כל החרדים תומכי תנועה חרדית אחרת, הגיע תורו של מאיר רובינשטיין. הוא הרחיק לכת ועשה זאת במגה פגיעה, הוא לא החרים רק את החרדים, הוא לא החרים רק את החרדים תומכי תנועה מסוימת. אלא – החרמה טוטאלית של כל מי שלא הצביע עבורו.

מאיר רובינשטיין הרכיב קואליציה עם סיעתו ורק איתה, קואליציה של סיעה אחת בלבד, קואליציה של סיעה שכל אזרח חמישי בעיר לא הצביע עבורה. נוסף להחרמה שערורייתית זו – מרגע היוודע תוצאות הבחירות ועד עצם היום הזה, לא פנה רובינשטיין לסיעות האחרות, לא דיבר איתם, לא הזמין אותם למו"מ קואליציוני והחרים את כל מי שהצביע עבורם בדרך מכוערת זו.

בדקתי ונודע לי כי שום מועצה משלוש המועצות של גדולי וחכמי התורה במגזר החרדי לא נתנה את ההוראה הזו לרובינשטיין. גם המחרימים הקודמים לא עשו זאת על דעת גדולי ישראל, אבל ההבדל הוא עצום ומחולק לשניים. ההבדל הראשון, לפיד החרים רק את התנועות החרדיות, תנועה חרדית אחרת החרימה רק מפלגה אחת, רובינשטיין לעומתם – החרים את כל מי שלא תמך בו בלי יוצא מהכלל. ההבדל השני, נתניהו שקיבל את עמדת לפיד נפגש תחילה עם כל הסיעות. זייברט גם הוא נפגש עם כולם אך נבצר ממנו לחתום עם כולם והיה חייב להסכים בעל כורחו עם תקנון ההחרמה. מאיר רובינשטיין לא נפגש ולא שוחח, לא פנה ולא כיבד, אלא החרים החרמה אבסולוטית את כל מי שלא תמך בו וברשימתו בבחירות.

היכן הוא נלסון מנדלה החרדי שיתמודד לראשות עיריית ביתר עילית ויביא סוף לשלטון האפרטהייד של ראש עיריית ביתר עילית?!.

הכי כואב… מי מאנשיו של רובינשטיין הפיץ הודעה על הקמת קואליציה מקיר לקיר והיו מי שגם פרסמו במדיות מסוגים שונים את ההודעה השקרית הזו – קואליציה מקיר לקיר.

היום – ט"ו בשבט – כשהתפללתי על אתרוג מהודר, נזכרתי בסוכות, בסוכה ובביתר. שאלתי את עצמי על איזה 'מקיר לקיר' מדבר רובינשטיין?! על 4 קירות, על שלשה קירות או על שניים כהלכתם ושלישית אפילו טפח… נראה לי שגם האופציה האחרונה לא נכונה, כי אליבא דחז"ל להבדיל משיטת רובינשטיין 'ראויים כל ישראל לישב בסוכה אחת'.

עוד יותר כואב… שכמה חודשים לא הוקמה קואליציה בעיר, לא מסיבות של דאגה עילאית רחימאית לתושבי העיר, לא מרצון להקים עוד מוסד תורני, ישיבה, כולל או תלמוד תורה, ממש לא. אלא אך ורק מחוסר השלמה עם תוצאות הבחירות שהשאירו איש אחד מסויים מחוץ למגרש הביתרי, ועד שלא נתפר עבורו תפקיד הולם המתינו כל תושבי העיר בסבלנות להרכבת הקואליציה החד סיעתית.

יאללה ביתר – איזה גועליציה!

מקור אתר רדיו קול חי
 http://www.93fm.co.il/radio/90857/#comment5056

7 תגובות:

  1. אנונימי16.1.2014, 23:02

    רבותיי אתם טועים ,כל מי שיודע איך מתנהלים הדברים בביתר יודע שהכלומשטיין הזה לא מזיז יד או רגל בלי הנחיות שהוא מקבל מפטרונו הכלומניק מאיר פרוש .

    השבמחק
  2. אנונימי16.1.2014, 23:11

    שמועות עקשניות בעיר, משרד מבקר המדינה פתח בחקירה אינטנסיבית על מה שקורה בעיר,יתכן מאד שכבר בשבועות הקרובים יהיו התפתחויות מעניינות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי17.1.2014, 15:32

      האם יועיל מבקר המדינה או שייגרם נזק בלתי הפיך לכל מוסדות התורה פה בעיר

      מחק
  3. אנונימי16.1.2014, 23:59

    באתר קול חי זה נמחק,
    שוב הצנזורה החרדית במיטבה...

    השבמחק
  4. אנונימי17.1.2014, 12:00

    טעות לא 20% אלא כמעט 50% מהעיר לא בחרו בו כיון שהרבה לא יצאו כלל וכלל לבחור מבחינת "שב ואל תעשה" ! רוב העיר לא רוצים לא את פרוש ולא את את רובינשטיין !

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי19.1.2014, 17:40

      רובינשטיין יודע היטב שמעכשיו כבר הוא לא יוכל לשבת על סיר הבשר. אוליי כבר הבין בזכות ביתר בתנופה שעם דוייטש הוא לא יגיע לשומקום, אז רוצה להחליף אותו בגולומב. השאלה אם זה יעזור לו כי דוייטש סיבך אותו מעל לראש.

      מחק
  5. אנונימי20.1.2014, 12:09

    דגל התורה המקופחים הנצחיים הכל מגיע להם , הבוחרים שלהם ישבו בבית אם משנאת רביץ או משנאת רובינשטיין , וכעת הם מחזיקים את כולם ב..... פוי גועל נפש , זיידה ווייסברג קיבלו 3500 קולות זה מה שיודעים בטוח ללא הזיופים שהיו בכמויות , וזה אומר שהכח שלהם הרבה יותר גדול מכל דגל התורה, הגיע הזמן לעשות סוף לשחיתות.

    השבמחק