יום שני, 13 בינואר 2014

"חרדים, מאיר רובינשטיין עושה לכם פוליטיקה על הגב"

רובינשטיין ארגן התקפה נגד אורי אריאל - ולעזאזל המספרים: מתוך 1400 דירות, 720 מיועדות לחרדים. פשוט לא בביתר • טור אריק בן שמעון

ביותר ממחצית יחידות דיור ששר השיכון הכריז בימים האחרונים על שיווקם צפויות משפחות חרדיות לזכות. מתוך 1400 יח"ד שהשר הכריז על שיווקם בירושלים וביו"ש, 724 דירות מיועדות למגזר החרדי. אם מקובל היה לחשוב שהתקשורת החרדית תברך על כך ותכיר תודה על פועלו של השר אורי אריאל, מתברר שחשבונות פוליטיים צרים גרמו לתוצאה הפוכה והיינו עדים הבוקר למתקפה תקשורתית חרדית נגד השר.

השר אורי אריאל במשך שנים רבות סייע ותמך רבות בצרכי הציבור החרדי. בממשלה הנוכחית גם פועל השר לסייע לציבור החרדי ויעידו על כך אדמו"רים, רבנים ונציגי הציבור החרדי שיודעים כי תמיד תהיה אוזנו של השר קשובה לבקשות והוא יעשה הכול על מנת לסייע עד לתוצאה.

גם חברי הכנסת החרדיים מכירים את כתובתו של השר ונעזרים בו על בסיס יומיומי. כך היה כאשר ח"כ יעקב ליצמן פנה בבקשה לסיוע בפיתוח בחצור – בקשה שנענתה על אתר. כך עם ח"כ מנחם אליעזר מוזס בנוגע לפרויקטים בעפולה, וכך גם עם ח"כ פרוש שמסתייע בשר ולשכתו במספר פרויקטים.

השר מכיר את בעיות הציבור החרדי ומצוקותיו ובפרט בנושא מצוקת הדיור החרדית ורואה חשיבות רבה לסייע ולעזור להקלה במצוקה.

יש להזכיר באופן ברור שהשר אריאל מייצג גם הוא ציבור שלם שמצפה ממנו לתת להם העדפות בשווקים ובתקציבים. למרות זאת השר אריאל רואה עצמו כשליחם של כלל עם ישראל ואחראי לתת פתרונות למצוקות כולם. מר רובינשטיין ידע היטב כיצד במנת השיווקים הקודמת עמד השר מול חיצי ביקורת שהופנו מצד קהלים שונים על קיפוח ועל העדפה של הציבור החרדי. כך היה כאשר העיר ביתר זכתה בפעם הקודמת לשיווקים מוגדלים מול היישוב אלקנה, הר חומה ובמקרים נוספים. השר אינו מפחד מן הביקורת ועמד על כך שמצוקות הציבור החרדי קשות אף הן וכי יש לסייע להם.

מאז כניסתו של השר לתפקידו בשנה האחרונה זכתה ביתר עילית לשיווק 298 יח"ד רק לשם השוואה בתקופת השר אריאל אטיאס (מש"ס!!) זכתה העיר בית"ר בשנת 2012 ל - 8 !! יח"ד בלבד.
גם בשיווק האחרון, כאשר בשבועות האחרונים דלפו המספרים והמקומות של 1400 יח"ד ומתוכן 724 למגזר החרדי זכה השר לביקורת רבה מקרב אוכלוסייה שאינה חרדית על תעדוף של המגזר החרדי.

ודווקא במציאות הזאת כאשר השר עומד איתן ופועל לכך שגם הציבור החרדי לא יקופח גרר ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין את היומונים החרדים למתקפה פרועה נגד שר הבינוי והשיכון על "אפליה" כביכול של הציבור החרדי. כן, אותו מאיר רובינשטיין שקיבל 298 דירות בעירו בשנה האחרונה.

לדידו של מאיר רובינשטיין הציבור החרדי מתגורר אך ורק בביתר עילית. עמנואל שזכתה בשיווק האחרון ל-102 דירות אינה מיועדת לציבור החרדי? שכונת רמת שלמה שזכתה למספר שיא של 600 יח"ד אינה שכונה חרדית? ומה עם רמות ונווה יעקב ששר הבינוי והשיכון נכנס מאחורי הקלעים לעימות חזיתי עם גורמים רבים על מנת שהשיווקים החוזרים יצאו בשנית במכרזים פתוחים? אף אחד מחברי הכנסת והפרשנים שתקפו הבוקר את השר אריאל לא יודעים שבשכונת רמות דרש ראש העיר ירושלים ניר ברקת מראש הממשלה להוציא את המכרז החוזר של 294 הדירות לצה"ל, אולם רק בזכות התעקשותו של השר אריאל חזר השיווק למכרז פתוח בו רבים הסיכויים שיגיע לציבור החרדי.

האם בשל כמה עשרות יח"ד נוספות שמאיר רובינשטיין רצה לקבל בביתר עילית "שורפים את המועדון" ומפיצים ספינים שקריים? העיר מודיעין עילית שמאכלסת עשרות אלפי תושבים חרדיים אינה יכולה לקבל שיווקים ממשרד השיכון מהסיבה הפשוטה שמדובר בקרקעות פרטיות שאינן בסמכות משרד השיכון! ואם נוציא עיר זו מן הרשימה לא יחזיק מים הספין השקרי של רובינשטיין על כך שארבעים אחוז מתושביה של יו"ש הם חרדיים והם מופלים לרעה.

השר אורי אריאל אינו חת ממתקפה תקשורתית בייחוד כאשר היא מציגה נתונים שקריים ומעוותים כמו זה למשל ששיווקם של 600 יח"ד ברמת שלמה ממוחזרות. אין שקר גדול מזה ומי שכותב זאת אינו מבין את התנהלות השיווקים והמכרזים בצורה בסיסית. רק בשיווק האחרון אושרו 600 יח"ד ברמת שלמה וזאת בנוסף ל-387 יח"ד שכבר שווקו קודם לכן. השר מייצג את כלל עם ישראל ודואג לכולם ובתוכם גם למגזר החרדי אותו הוא מעריך ברמה האישית והציבורית וכך הוא ימשיך לעשות ושום אינטרס אישי של ראש עיר כזה או אחר יניא את השר אריאל מלסייע למגזר החרדי.

• הכותב, אריק בן שמעון, משמש כדובר שר הבינוי והשיכון אורי אריאל

מקור - בחדרי חרדים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה