יום חמישי, 16 בינואר 2014

הגיע במייל: עדכון לגבי מאבק התושבים נגד הדיקטטור על הרס רח' יסוד העבודה

גורמים בעיריה מטעם הדיקטטור מנסים לגרום לפילוג במנין אברכים ולהרס בית הכנסת

כזכור עקב איומים של עסקן ידוע בשליחות הדיקטטור רובינשטיין על גבאי בית הכנסת מנין אברכים לעקור את המבנה ולסלקו מן המתחם (בעקבות חתימת מתפללים רבים על העצומה נגד תכניות הבניה ) נכנעו ללחציו הגבאים והחלו בהחתמת המתפללים על עצומת חנופה  ותמיכה בתכניות הבניה הצפויות להרוס את רחוב יסוד העבודה ולהפכו לתואם רחוב בית הדפוס בירושלים .

לאחר שהחלה ההחתמה (תוך הטעית החותמים כאילו אין סיכוי למאבק ושאין נזק לתושבים מעצומה זאת) סערו הרוחות בבית הכנסת במשך מספר ימים.

התומכים בעצומת החנופה טענו שאין ברירה ובית הכנסת בסכנה עקב איומיו של עסקן ידוע, וישנו אינטרס ציבורי הגובר על האינטרס של תנאי המחיה של דיירי הרחוב.

המתנגדים טענו בתוקף כי הדבר גורם נזק לתושבי הרחוב שעושים מאמץ לילות כימים לסקל את מימוש התכנית שאושרה על ידי העירייה ללא סמכות ,
עוד טענו כי אין כל היתר הלכתי לגרום לתושבים נזק אפילו למען טובות שהובטחו לבית הכנסת והדבר מהווה שוחד של ממש,
כמו כן טענו כי תקדים זה בו בני תורה חותמים על מסמך שהם יודעים שהוא שקרי ומלא בחנופה כלפי אדם החשוד בגזל הרבים ובגזל יתומים (שכן כספי ההקדש מיועדים אך ורק לצורך בית יתומים ולשם כך הקדישו התורמים שנפטרו ובודאי שלא הייתה כוונתם שנכסים אלו ישמשו לטובת עסקי משפחה ידועה )
(גם המוסד של החינוך המיוחד שאמור להיכנס לחלק מהמבנה יושכר לעירייה ואת הרווחים ישלשלו לכיסם אנשים מסוימים)

בעקבות הסערה הורה הרב אדלר לחדול מן העצומה אך בינתיים כמה נערים פוחזים העבירו את החתימות , וזאת למרות שחלק מהחותמים ביקשו לחזור בהם מן החתימה לאחר שהבינו שהונו אותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה